وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد.

درآمد نیوزوزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه صادرات نفت ایران خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه(۷ مهر ۱۴۰۱) از اعمال تحریم علیه شرکت‌های واقع در چین و امارات خبر داد که متهم به دست داشتن در صادرات نفت ایران هستند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که برای جلوگیری از فرار از تحریم‌ها توسط ایران، خزانه‌داری آمریکا دو شرکت حمل‌ونقل و انبار ژانگو و کشتی‌رانی دبلیو اس واقع در چین را به لیست تحریم‌های خود اضافه کرده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا آمده است که این اقدام، شرکت‌های دلال و صوری ایران در امارات، هنگ‌کنگ و هند را نیز هدف قرار داده است.

مرگ برجام

وزیر خارجه آمریکا در ادامه بیانیه خود آورده است: در زمانی که ایران درحال تسریع برنامه هسته‌ای خود است، ما به تسریع اعمال تحریم‌ها علیه نفت خام و محصولات پتروشیمی ایران که ذیل برجام برداشته شده بودند، ادامه می‌دهیم.

وی ادامه داد: این اقدامات با هدف محدود کردن شدید صادرات نفت و محصولات پتروشیمی به‌طور منظم ادامه خواهند یافت.

بلینکن در ادامه هشدار داد که اگر دیگران نمی‌خواهند هدف تحریم‌های آمریکا قرار بگیرند، باید فورا به این‌گونه تبادلات خاتمه بدهند.

برجام تمام شده است

فریدون مجلسی در خصوص برجام به خبرنگار ما گفت: برجام یک سند مرده است چرا که باطل شده و دیگر هیچ سندیتی ندارد ایران اول از همه باید fatfرا قبول کند و بعد به برجام بازگردد چرا که لوایح fatf یعنی مبادلات بانکی با سایر کشورها که در حال حاضر ایران حضور ندارد بنابراین در کشورهای بین المللی ایران تروریست است و مبادله بانکی نمی تواند داشته باشد.

این دیپلمات سابق از برجام گفت: برجام دیگر وجود ندارد به چرا که ایران هم بادی در بخش هایی کوتاه بیاید اما این کوتاهی یک طرفه بوده بنابراین نمی توان انتظار داشت که تحریم ها به این راحتی تمام شود و این مردم ایران هستند که در فشار قرار دارند نه مردم آمریکا به همین خاطر اهمیتی هم ندارد که برجام ادامه پیدا کند یا نه به نظر بنده برجام دیگر ادامه ندارد و تمام شده است

ضرر ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلاری ایران

فریدون مجلس؛ دیپلمات سابق در خصوص ادامه دار بودن مذاکرات به خبرنگار ما گفت:  اینکه ادامه دار شدن مذاکرات در درجه اول ضرر بر اقتصاد کشور دارد و محرومیت در بخش صادرات نفتی و محصولات پتروشیمی روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون دلار به کشور خسارت وارد می کند و این ضرر برای امروز و فردا نیست.

وی در ادامه بیان کرد: در حال حاضر اقتصاد زیان ده است و دیگران در این میان سود می برند چرا که در حال حاضر ایران بازار گاز را از دست داده است و با توجه به اینکه کشور ما دومین کشور گازی دنیا است از روسیه عقب افتاده و سود گازی را روسیه می برد جای ایران.

عراق بازهم به ایران خسارت زد

این دیپلمات سابق در ادامه در خصوص خسارت های ناشی از همسایگان را گفت: با توجه به اینکه امریکا از امارات و عربستان درخواست افزایش تولید نفت را داشته است و این دو کشور دست رد به سینه امریکا زده است و امریکا نیز عراق را جایگزین نفتی کرده باز ایران از عراق خسارت دیده است با توجه به اینکه تحریم ها از سوی عرق  به دلیل تحریم بودن ایران توسط امریکا اعمال شده است  ایران برای بقا در بازار نفتی و گازی نیاز به توافق ندارد و این توافق نمی تواند تعیین کننده فروش ایران باشد ایران باید از فرصت ها استفاده کند.

مذاکره راهی برای سرگرم کردن مردم

فریدون مجلسی درپایان درخصوص مذاکرات گفت: توافقی وجود ندارد و این راهی برای سرگرم کردن مردم است چرا که در حال حاضر توپ در زمین آمریکا است با توجه به اینکه توپی وجود ندارد و این ایران است که زیان می دهد با شعار اقتصاد ایران را نیم توان درست کرد با توجه به اینکه نابودی اقتصادی از موشک باران هم خسارت بیشتری خواهد داشت روسیه جای ایران را گرفته و ایران باید این جایگاه را پس بگیرد.