عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بارگذاری اطلاعات حساب ها و تسهیلات بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک اقدامی مهم در ایجاد شفافیت در حوزه مسائل بانکی است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بارگذاری اطلاعات حساب ها و تسهیلات بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک اقدامی مهم در ایجاد شفافیت در حوزه مسائل بانکی است

به گزارش درآمد نیوز، غلامرضا شریعتی عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار ایبِنا با اشاره به بارگذاری اطلاعات حساب های بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک گفت این اقدام بانک مرکزی گامی مهم در ایجاد شفافیت در حوزه مسائل بانکی است.

وی افزود: از سوی دیگر بارگذاری اطلاعات افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک در مورد استعلام از وضعیت حساب‌ها، تسهیلات چک های برگشتی و حساب‌های مسدودی کمک قابل توجهی را به مردم برای استعلام از وضعیت حساب ها و تسهیلات خود می کند.

مزایای بارگذاری اطلاعات بانکی افراد در پنجره واحد خدمات دولت الکترونیک

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس همچنین با اشاره به فرصت بانک مرکزی به بانک‌ها برای الکترونیکی شدن انجام فرآیند پرداخت تسهیلات اظهار داشت این اقدام بانک مرکزی باعث می شود تا دیگر بانک ها در اعطای تسهیلات به افراد رفتار سلیقه ای نداشته باشند یا به بیان بهتر بتوانند سلایق خود را در این حوزه اعمال کنند.

شریعتی خاطرنشان کرد تا پیش از این شاهد بودیم که عمده اعتبارات تخصیص یافته برای تسهیلات تنها به برخی خواص پرداخت می‌شد و اکثریت مردم نمی توانستند از تسهیلات بانکی برای موارد مختلف استفاده کنند.

وی افزود با اقدام بانک مرکزی در الکترونیکی شدن فرایند اعطای تسهیلات دیگر ما شاهد سردرگمی و اتلاف وقت متقاضیان دریافت وام در شعب بانک‌ها نخواهیم بود و دیگر در مورد اعطای تسهیلات شاهد رفتار سلیقه ای با افراد نخواهیم بود.

عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس اظهار داشت گسترش دولت الکترونیک و ایجاد شفافیت از این طریق امروز یک ضرورت برای جامعه و کشور ماست که ما میبینیم بانک مرکزی در این مسیر با جدیت حرکت می کند