مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی برلزوم استفاده از ظرفیت شرکت‌های مختلف دارای توانایی و تخصص بالا در حوزه فن‌آوری اطلاعات برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک تأکید کرد و گفت: معماری IT سازمان تأمین اجتماعی برای افق بلند مدت و ارائه بهترین خدمات طراحی می‌شود.

به گزارش در آمد نیوز و به نقل ازاداره کل روابط عمومی سازمان تأمین اجتماعی، دکتر مصطفی سالاری در هجدهمین جلسه هفتگی رسیدگی به روند پیشرفت طرح نسخه الکترونیک که به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور مدیران درمان تأمین اجتماعی استان‌های سراسر کشور و مدیران ستادی بخش درمان و فن‌آوری اطلاعات این سازمان برگزار شد، اظهار داشت: نگرانی درباره قطعی و کندی سامانه‌ها موضوع مهمی است که از همکاران انتظار داریم هرچه سریعتر برطرف کنند و جامعه تحت پوشش تأمین اجتماعی در این زمینه نباید محدودیت داشته باشند.

وی با بیان اینکه مخاطبان سازمان تأمین اجتماعی باید بهترین خدمات را از طریق سامانه‌های الکترونیکی دریافت کنند، گفت: تاکید ما استفاده از ظرفیت کشور و بهترین متخصصین IT برای ارتقاء خدمات سازمان تأمین اجتماعی است و گروهی از متخصصین این حوزه معماری کلان IT را با افق بلند مدت اصلاح خواهند کرد.

دکتر امیرعباس منوچهری، معاون درمان سازمان تأمین اجتماعی گفت: قبل از جلسه سه حوزه درمان، فناوری اطلاعات و مدیریت پروژه نسخه الکترونیک جلسه داشتیم و ۴ محور اصلی به عنوان اولویت نسخه الکترونیک را احصا کردیم و در جلسات منظم این اولویت‌ها را پیگیری خواهیم کرد.

وی برقراری ارتباط مراکز ملکی و غیرملکی در سامانه نسخه الکترونیک، تسهیل استفاده از سامانه استحقاق سنجی، اتصال مراکز غیرطرف قرارداد به سامانه نسخه الکترونیک و نسخه نویسی آفلاین را مهمترین اولویت‌های فعلی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک برشمرد.

منوچهری از تقسیم کار و تعیین وظایف هرکدام از واحدهای ذیربط با طرح نسخه الکترونیک برای پیگیری و پیشبرد برنامه‌ها خبر داد و گفت: هر کدام از اولویت‌های چهارگانه با دقت و جدیت پیگیری می‌شود و با تحقق این اهداف امیدواریم گام مهمی در استقرار کامل نسخه الکترونیک برداریم.

وی فراهم شدن امکان استفاده مراکز درمانی غیرطرف قرارداد از سامانه نسخه الکترونیک تأمین اجتماعی را از برنامه‌های این سازمان برشمرد و گفت: با این کار در تمامی فرآیند اقدامات تشخیصی و درمانی از نسخه نویسی و نسخه پیچی و مراکز تشخیصی و درمانی اعم از طرف قرارداد و یا غیرطرف قرارداد با سازمان تأمین اجتماعی که بیمار به آنها مراجعه می‌کند نیازی به استفاده از نسخه کاغذی نخواهد بود و تمامی فرآیند‌ها در بستر نسخه الکترونیک انجام می‌شود.

منوچهری از تهیه شیوه‌نامه نسخه نویسی آفلاین در سامانه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی خبر داد و گفت: با ایجاد این امکان قطعی و کندی سیستم مشکلی برای خدمت رسانی ایجاد نخواهد کرد.

 دکتر صفی خانی، مدیر پروژه نسخه الکترونیک سازمان تأمین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: در هفته گذشته با مدیران و کارشناسان ذیربط در استانهای مختلف جلسات ویدئو کنفرانسی برگزار شده است و به صورت منظم مسائل و مشکلات اعلام شده از سوی استانها بررسی و رفع می‌شود.

وی استفاده از نرم افزار ویژه تبادل اطلاعات بین سامانه‌ای (API) سازمان تأمین اجتماعی توسط سامانه‌های مراکز درمانی طرف قرارداد را گامی بسیار مهم در زمینه پیشبرد طرح نسخه الکترونیک عنوان کرد و گفت: رشد چشم گیری در استفاده از (API) سازمان تأمین اجتماعی داشته ایم. طی هفته گذشته ۱۷ هزار تراکنش از طریق (API) انجام شده است و امیدواریم به زودی ۶۰ درصد تراکنش‌ها در این بستر انجام شود.

صفی خانی گفت: بیمه مرکزی هفته گذشته API سازمان تأمین اجتماعی را به بیمه‌های تجاری ابلاغ کرد و بیمه های تکمیلی به زودی آن را پیاده سازی خواهند کرد.

دکتر شهرام غفاری، مدیرکل درمان غیرمستقیم سازمان تأمین اجتماعی گفت: طی هفته گذشته همکاران سازمان تأمین اجتماعی سراسر کشور تلاش زیادی برای پیشبرد طرح نسخه الکترونیک داشتند و روزانه ۱۵۰ هزار نسخه الکترونیک تولید شده است.

وی اتصال سامانه نسخه الکترونیک مراکز ملکی و طرف قرارداد را از برنامه‌های در دست اجرا اعلام کرد و گفت: با این اقدام انتظار داریم که در مراکز ملکی هیچ استفاده ای از نسخه کاغذی نشود و سامانه نسخه الکترونیک درمان مستقیم و غیر مستقیم به هم وصل می‌شود.