تهران – درآمد نیوز – مشاور رئیسجمهوری و دبیر شورایعالی مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد از خدمات استارتاپ های خدماترسان به بازنشستگان حمایت میکند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از صندوق بازنشستگی کشوری، مرتضی بانک در بازدید از مرکز ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری و چندین پروژه شرکتهای نوآور (استارتاپی) در زمینههای مختلف مورد نیاز سالمندان افزود: استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی و امکانات ارتباطی و شرکتهای نوآورانه، ابتکار بسیار مناسبی است که مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری، بستر آن را بهخوبی فراهم کرده است.
وی ادامه داد: رویکرد دوسویه صندوق بازنشستگی در شناسایی نیازها و به کارگیری خلاقیت و نوآوری برای پاسخگویی به آنها میتواند الگوی مناسبی برای سیستمها و سازمانهای خدماتی در کشور شود، اینکه استارتآپ ها به صورت متمرکز خدمات مورد نیاز را با توجه ویژه به حداکثر سهولت ممکن طراحی میکنند، قابل توجه است.
بانک افزود: شاید تصور عمومی آن باشد که تکنولوژیهای جدید و شرکتهای استارتاپی برای بازنشستگان و سالمندان کاربردی ندارد؛ درحالیکه فعالیتهای این مرکز نشان داد از این طریق میتوان تحولی را در جهت بازآفرینی نقش سالمندان در فعالیتهای اجتماعی و ارتقای کیفیت زندگی آنان به وجود آورد.
وی همچنین با اشاره به توضیحات ارائهشده از سوی مدیران اپلیکیشنها گفت: برخی از این اپلیکیشنها علاوه بر آنکه خدماتی به بازنشستگان و سالمندان ارائه میدهند، بستری هم برای استفاده از خدمات، دانش و تجربه بازنشستگان و تولید ثروت و ارزش افزوده برای آنان فراهم میکنند که اقدامی بسیار مهم، خلاقانه و ابتکاری است.
مشاور رئیسجمهوری با اشاره به گستره جمعیتی جامعه بازنشستگان و سالمندان کشور تصریح کرد: فعال شدن شرکتهای نوآور و خدمات مجازی در میان این قشر، میتواند هم در بهبود وضعیت اجتماعی و اقتصادی و سلامت سالمندان موثر باشد و هم بازار و فرصت مناسبی برای ورود دانشآموختگان و دانشجویان رشتههای علوم اجتماعی و ارتباطات فراهم میسازد.
دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: با اینکه تلاش برای ارتقاء کیفیت سیستمهای توزیع در شرکتهای استارتاپی مناسب است؛ اما ضروری است فرآیندهای نوآورانه به سمت رونق و جهش تولید و کارآفرینی هدایت شوند.
تقویت شرکتهای نوآور خدمات اجتماعی
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری هم در جریان این بازدید با ارائه توضیحات تکمیلی، هدف از راهاندازی این مرکز را تقویت و توسعه شرکتهای نوآور در بخش خدمات اجتماعی بهویژه برای بازنشستگان و سالمندان ذکر کرد.
اکبر افتخاری گفت: بسیاری از این اپلیکیشنها و پروژهها میتوانند نقش مهمی در حفظ و ارتقای توانمندی سالمندان ایفا کنند و کمک کنند تا از مهارتها و دانش و تجارب آنها در سنین بالا در جهت منافع جامعه استفاده شود.
وی همچنین با اشاره به اجرا شدن هفت بسته طرح «یاری» در جهت ارائه خدمات رفاهی و معیشتی به بازنشستگان کشوری در سال جاری، گفت: تداوم و توسعه این بستهها، نیازمند تقویت زیرساختها و پشتوانههای اجرایی و عملیاتی با استفاده از ابزارهایی چون فروشگاه اینترنتی و کیف پول مجازی است که مرکز نوآوریهای صبا درحال پیگیری و اجرای آنهاست.
پاسخگویی به هفت هزار تلفن در شبانهروز
مدیر مرکز جامع ارتباط با ذینفعان صندوق بازنشستگی کشوری نیز گفت: این مرکز از اول شهریورماه آغازبهکار کرده است و همکاران ما در این مدت به طور میانگین پاسخگوی هفت هزارتماس تلفنی بازنشستگان در شبانهروز هستند.
مرتضی مستوفی گفت: ۹۹درصد پرسشها در لایه اول و هنگام تماس توسط اپراتورها پاسخ داده میشوند و یک درصد باقیمانده به کارشناسان صندوق بازنشستگی کشوری ارجاع داده میشوند که پس از دریافت پاسخ، در قالب سیستمی در فاصله زمانی چند روز به مراجعان ارائه میشود.
Saturday, 27 April , 2024