عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: مجلس از تمام ابزار نظارتی خود به منظور بررسی دقیق ابعاد تخلف برگزاری مجامع انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری و معرفی همه متخلفان شورای عالی بورس استفاده می کند.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از خانه ملت، محسن علیزاده با اشاره به رسیدگی به تخلفات احتمالی در برگزاری مجامع انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در کمیسیون اقتصادی، گفت: تصمیمی که در شورای عالی بورس برای نحوه برگزاری مجامع به منظور انتخاب هیأت مدیره در شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت گرفته شده، مغایر قانون بوده و تخلف محسوب می‌شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: با وجود ورود دستگاه‌های نظارتی مانند دادستانی در برخی استان‌ها و سازمان بازرسی کل کشور به این موضوع و اعلام تخلفات قانونی موجود در فرآیند انتخابات، وزارت امور اقتصاد و دارایی، سازمان بورس و اوراق بهادار و شرکت سپرده‌گذاری وجوه ذیل سازمان بورس به دنبال برگزاری انتخابات با شیوه قبلی هستند.

وی اضافه کرد: روند کنونی به معنای کاهش اختیارات سهامداران خردی که در شرکت‌های سرمایه گذاری سهام عدالت، سهام دارند، است زیرا این افراد نمی‌توانند انتخاب آزادانه‌ای برای سهام خود داشته باشند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تصریح کرد: براساس تصمیم شورای عالی بورس، انتخابات این مجمع توسط گروهی که انتسابی و متشکل از نماینده وزارت اقتصاد و دارایی، مدیرکل اقتصاد و دارایی، نمایندگان معاونت اقتصادی استانداری، اتاق بازرگانی و اتاق تعاون است، برگزار می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه روش مذکور موجب اعتراضات بسیار در شرکت‌های سرمایه گذاری استانی شد، افزود: کمیسیون اقتصادی نیز بر غیرقانونی بودن روند برگزاری این مجامع تاکید دارد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: مجلس شورای اسلامی از تمام ابزار نظارتی خود از جمله اعمال ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی به منظور بررسی دقیق ابعاد این تخلف و معرفی همه متخلفان در شورای عالی بورس استفاده می‌کند.

کد خبر ۵۲۰۸۷۴۱