با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی ‌و نمونه سازی شده است

با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته و حمایت مدیرعامل گروه صنعتی ایران‌خودرو، اوایل آبان امسال، نخستین نمونه شبکه الکتریکال، شبکه داده و نُود مرکزی خودرو (BCM) که براساس استاندارد آتوسار (Autosar) و ایزو ۲۶۲۶۲ طراحی ‌و نمونه سازی شده است،

بر روی خودروی دنا پلاس توربو نصب و رونمایی خواهد شد. مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان جتکو ایران خودرو در این باره گفت: نخستین بار است که این سیستم به صورت کامل در داخل کشور و توسط نخبگان داخلی طراحی و داخلی سازی می شود. داوود خسروی، افزود: سیستم مذکور علاوه بر شبکه الکتریکال بدنه، دروازه هوشمند ارتباط با سایر زیر سیستم‌های الکترونیکی خودرو و از جمله ECU است. مدیریت اطلاعات و هماهنگی تمام مصرف کنندگان الکترونیکی خودرو توسط این سیستم صورت می گیرد.

مدیرعامل شرکت جتکو همچنین بیان کرد: طراحی کامل شبکه برق و الکترونیک با مشارکت شرکت‌های خارجی صورت گرفته است که با انجام این پروژه، تمام دانش طراحی در کشور بومی خواهد شد.

وی، ویژگی‌ها و دستاوردهای بارز این پروژه را اتکا بر استانداردهای روز دنیا در طراحی الکترونیک خودرو، ایجاد ایمنی بالاتر سرنشینان، کاهش قیمت نهایی، کاهش وابستگی به خارج از کشور و سهولت توسعه در محصولات مختلف دانست.

به گفته خسروی، این سیستم در ابتدا و به عنوان نمونه اولیه، بر روی خودروی دنا پلاس توربو قرار خواهد گرفت و با انجام آزمون های مرتبط، ظرف چند ماه آینده به مرحله تولید انبوه خواهد رسید. این محصول با اعمال تغییرات اندکی، قابلیت استفاده در تمامی خودروهای تولیدی ایران خودرو را خواهد داشت.