نشست مشترک سازمان مدیریت صنعتی و اعضای باشگاه تولیدکنندگان کشور ۲۳ آبان با حضورعلی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام و مصطفی مومنی مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی برگزار شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی سازمان مدیریت صنعتی، این جلسه با هدف آشنایی بیشتر تولیدکنندگان بزرگ کشور با ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان مدیریت صنعتی در جهت بهبود و ارتقاء شرایط صنعت کشور در ساختمان مرکزی این سازمان برگزار شد.

بنا به این گزارش، مصطفی مومنی، مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی، در این نشست ضمن بیان جایگاه ویژه سازمان مدیریت صنعتی در توسعه و توانمندسازی زنجیره‌های تولید کشور، به تشریح وضعیت فعلی ظرفیت ها و اقدامات این سازمان در توانمندسازی زنجیره‌های تولیدی کشور پرداخت و بر لزوم توجه تولیدکنندگان بزرگ کشور به ظرفیت های این سازمان در کاهش مشکلات و موانع تولید تاکید کرد.

وی درخصوص برنامه‌های آتی این سازمان به‌منظور توسعه و توانمندسازی زنجیره های مختلف تولیدی توضیحاتی ارائه داد و از نمایندگان زنجیره های تولیدی کشور خواست تا در تدوین و بهبود برنامه های این سازمان همکاری کنند.

مومنی، ضمن بیان دستاوردهای سازمان مدیریت صنعتی در کاهش موانع تولید به نکات، پیشنهادها و انتقادات مطرح شد توسط اعضای باشگاه تولید کشور، پاسخ داد و برای همکاری و ارائه مشاوره های مدیریتی این سازمان به تولیدکنندگان بزرگ کشور اعلام آمادگی کرد.

اهمیت برنامه هفتم توسعه برای زنجیره‌های تولیدی کشور

دیگرسخنران این نشست، علی آقامحمدی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود.

وی درخصوص جایگاه ویژه زنجیره‌های تولیدی کشور در برنامه هفتم توسعه اظهار داشت: این برنامه اهمیت زیادی در توسعه زنجیره‌های تولیدی ایران دارد و با همکاری تولیدکنندگان بزرگ کشور می‌تواند به پنجره فرصتی برای توسعه تولید و صنعت کشور تبدیل شود.

آقامحمدی در ادامه ضمن تشکر از مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی بابت برنامه‌های آتی این سازمان ‌به‌‌منظور کاهش موانع تولیدکنندگان، به تشریح اهمیت برنامه هفتم توسعه در بهبود شرایط زنجیره های تولیدی کشور پرداخت.

وی در خصوص توسعه زنجیره‌های تولیدی در برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه با تمرکز بر توسعه بخش صنعت و نیروی انسانی، تمامی مراحل زنجیره تولید را شامل می‌شود. این برنامه قابلیت توسعه و بهبود زنجیره‌های تولیدی را در بخش‌های مختلف اقتصادی مانند کشاورزی، صنعت و خدمات ترویج می‌دهد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره افزایش تولید و اشتغال در برنامه هفتم توسعه افزود: با توجه به تقویت زنجیره‌های تولیدی، افزایش تولید و ایجاد اشتغال در بخش‌های صنعتی و خدماتی امکان‌پذیر می‌شود. این امر بهبود شرایط اقتصادی کشور را تسهیل می‌کند و به رشد و توسعه پایدار اقتصادی کمک می‌کند.

وی در خصوص اهمیت نقش توسعه فناوری و نوآوری در برنامه هفتم توسعه خاطرنشان کرد: برنامه هفتم توسعه کشور تأکید زیادی بر توسعه فناوری و نوآوری دارد. این امر باعث تقویت زنجیره‌های تولیدی و افزایش کارآمدی و کیفیت محصولات می‌شود. همچنین، ایجاد و توسعه فناوری‌های پیشرفته در زنجیره‌های تولیدی می‌تواند رقابت‌پذیری صنایع محلی را در بازارهای بین‌المللی افزایش دهد.

آقامحمدی با تاکید بر توجه به توازن منطقه‌ای در برنامه هفتم توسعه گفت: برنامه هفتم توسعه به توازن منطقه‌ای در توسعه زنجیره‌های تولیدی توجه دارد. این برنامه سعی می‌کند تا از توسعه یکنواخت در سراسر کشور، با تأکید بر مناطق کمتر توسعه‌یافته، حمایت کند. این امر منجر به ایجاد فرصت‌های اشتغال و توسعه در مناطق محروم‌تر و کاهش تفاوت‌های منطقه‌ای می‌شود.

وی در پایان یادآورشد که برنامه هفتم توسعه با توجه به تمرکز بر توسعه زنجیره‌های تولیدی، اهمیت زیادی در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشوردارد و باعث توسعه، بهبود و کارآمدی زنجیره‌های تولیدی می‌شود که در نتیجه منجر به رشد اقتصادی، افزایش اشتغال و کاهش تفاوت‌های منطقه‌ای می‌شود. همچنین، با تمرکز بر توسعه فناوری و نوآوری، برنامه هفتم توسعه کشور می‌تواند رقابت‌پذیری صنایع محلی را در بازارهای جهانی تقویت کند.

در این نشست علی صالح‌نیا دبیر باشگاه تولید، تاریخچه تاسیس و اهداف تشکیل این باشگاه را بیان کرد و جمعی از تولیدکنندگان بزرگ زنجیره‌های مختلف از جمله موادغذایی، نساجی، دارویی، لوازم خانگی و… درباره جایگاه ویژه سازمان مدیریت صنعتی در توسعه زنجیره‌های تولیدی کشور بحث و تبادل نظر کردند.