بوشهر – نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر لزوم تلاش برای پاسخگوشدن نفتی‌ها به استان بوشهر، خواستار استقرار دفاتر این شرکت‌ها در استان شد.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم رضایی عصر پنجشنبه در نشست مجمع نمایندگان استان بوشهر با استاندار و معاونین اظهار داشت: انتظار می‌رود انگیزه کار و خدمت در ماه‌های پایانی فعالیت دولت کم نشود.
وی اضافه کرد: هر چند مشکلات مالی باعث توقف برخی امور شده است ولی بسیاری از مشکلات ناشی از کمبود بودجه نیست و می‌توان با یک سری اقدامات اداری این مسائل را حل کرد.
نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی خواستار توزیع عادلانه اعتبارات استانی شد و بیان کرد: انتظار می‌رود شاخص‌های جمعیت و محرومیت در توزیع اعتبارات مد نظر قرار گیرد. روند کنونی متناسب با کمبودها نیست.
وی با اشاره به اینکه مشکلات حوزه نخل و خرما حل نشده باقی مانده است افزود: در شرایطی که قیمت خرما کاهش یافته است، افزایش آب‌بها منطقی نیست و باید قیمت اعلام شده اصلاح شود.
رضایی با تاکید بر اینکه صنعت نفت و گاز و پتروشیمی باید پاسخگوی استان بوشهر باشند، خواستار استقرار دفاتر اصلی و مرکزی شرکت پایانه‌های نفتی ایران و شرکت نفت و گاز پارس در استان بوشهر شد.
وی افزود:  کرونا زیان‌های اقتصادی زیادی به مردم تحمیل کرده، خیلی از کسب و کارها تعطیل شده اند، بعضی کسب و کارها در اسفندماه بازاری دارند و غرفه‌ای می‌زنند ولی با شرایط کرونا ممکن است با مشکل روبرو شوند، باید از همین الان برای آن تدبیر شود چون قشر پایین دست جامعه هستند و بعضی حتی به نان شب محتاج شده اند.
نماینده دشتستان گفت: مسئله مهمی که دغدغه رهبر معظم هم هست عدالت در توزیع اعتبارات و امکانات است، نسبت به توزیع اعتبارات اعتراض داریم، سازمان برنامه و بودجه نه در کشور و نه در استان، عدالت را رعایت نمی‌کنند.
رضایی ادامه داد: مثلاً در حوزه فرهنگ و هنر جایی در استان پلاتو ساخته اند که هنرمند ندارد و جایی هم که هنرمندان زیادی دارد پلاتویی وجود ندارد، در حوزه ورزش و آموزش هم وضعیت همین است. جاده‌ای که پرترافیک است و مشکلات زیادی برای مردم ایجاد کرده رسیدگی نشده، ولی برای جاده‌ای که لزومی ندارد هزینه زیادی اختصاص می‌یابد، این مسئله نیاز جراحی نیاز دارد و باید ساز و کاری مشخصی داشته باشد.
تأمین اعتبارات لازم برای تکمیل پروژه‌های شهرستان دشتستان از جمله سد دالکی، بیمارستان ١٧ شهریور و طرح‌های حوزه راه از دیگر تأکیدات نماینده دشتستان در این نشست بود.