سید احسان خاندوزی در نخستین همایش اقتصاد تعاونی ایران اعلام کرد: تلاش دولت سیزدهم بر این بوده است که نهادهای پشتیبان بخش تعاون در دولت مردمی بتواند قوی تر از گذشته عمل کنند.

به گزارش درآمد نیوز، وی افزود: بانک توسعه تعاون به عنوان نهاد تامین کننده مالی بخش تعاون در سال گذشته با افزایش فعالیت خوبی روبرو شد و امیدواریم این مهم ادامه پیدا کند و با افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون نقش آفرینی این بانک در اقتصاد ایران افزایش می یابد.
خاندوزی بیان داشت: نیازمند پشتیبانی و حمایت های دولتی از جمله وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ، اتاق تعاون و سایر نهادهای تعاونی برای توسعه و تقویت تعاونی‌ها هستیم. تلاش ما این بوده است تا کمک کنیم نهادهای پشتیبان تعاونی در دولت تقویت شوند. در همین زمینه، افزایش سرمایه در دولت سیزدهم برای بانک توسعه تعاون و افزایش سرمایه برای صندوق ضمانت سرمایه گذاری تعاونی صورت گرفته است.
خاندوزی با اشاره به نظریه های اقتصادی در حوزه تعاون گفت: طبق این نظریه در اقتصاد تعادل‌های ناشی از همکاری و رقابت ترجیح دارد چرا که منافع کشورها را در بلند مدت تامین می‌کند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: تعاون تبلور اقتصاد مشارکتی است این تعادل‌ها، تجسم در نهادهای تعاونی، شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی هستند.
وی با بیان اینکه در فضای فرهنگ اقتصادی وارداتی نفس می‌کشیم، گفت: کمتر به فرهنگ اقتصاد مردمی بخش تعاون توجه شده است.
وزیر امور اقتصادی و دارایی عنوان داشت: در کنار توسعه تعاونی‌ها و مالکیت‌های خرد، نقش مشارکتی برای مردم نیز باید در نظر گرفته شود.
وی با اشاره به فعالیت ٣۶ شرکت برتر بورسی سهام عدالت گفت: این شرکت‌ها که در سهام عدالت فعال بودند به سمت مشارکت‌های مردمی خواهند رفت.