تهران – درآمد نیوز – در دیدار وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران با امیر قطر، دو طرف بر توسعه همکاری‌های منطقه‌ای در کنار مناسبات فرامنطقه‌ای و نقش مهم این تعاملات در تامین امنیت دو طرف تاکید کردند.

به‌گزارش درآمد نیوز، صبح امروز  ( دوشنبه ) «رضا اردکانیان» وزیر نیرو و رییس کمیسیون همکاری اقتصادی مشترک ایران و قطر برای تحویل پیام رییس جمهوری اسلامی ایران به امیر قطر با وی دیدار کرد.
در این دیدار که در فضایی دوستانه و سازنده برگزار شد، وزیر نیروی ایران و  «تمیم بن حمد بن خلیفه آل ثانی» امیر قطر ضمن تاکید بر لزوم تقویت روابط فی‌مابین عنوان کردند که بر اساس تصمیم‌ها و توافق‌هایی که در سفر سال گذشته امیر قطر به تهران و در جریان دیدار با رییس جمهوری اسلامی ایران گرفته شده، گام‌های اساسی برای اجرایی کردن این تصمیم‌ها برداشته شود.
دو طرف همچنین تاکید کردند که همکاری‌های منطقه‌ای می‌تواند برای توسعه پایدار و رفاه و امنیت مردم دو کشور نقش اساسی داشته باشد و ایران و قطر به عنوان دو کشور دوست و همسایه، جدای از مناسبات فرامنطقه‌ای لازم است که در منطقه همکاری خود را روز به روز گسترش دهند و الگویی برای دیگر کشورها باشند.
امیر قطر  در این دیدار، ضمن ابلاغ احترام‌ متقابل به رییس جمهوری اسلامی ایران، برای ملت ایران آرزوی موفقیت و سربلندی کرد.
در این دیدار، مقرر شد بر اساس یادداشت تفاهم کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور، ایران و قطر در تمام زمینه‌های مندرج در اسناد این کمیسیون، همکاری خود را گسترش دهند.
همچنین در این دیدار، امیر قطر دستورات لازم را به «علی‌الکواری» وزیر صنعت و تجارت قطر و رئیس قطری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و قطر ابلاغ کرد تا در اسرع وقت، اسناد گسترش همکاری اقتصادی دو کشور نهایی شده و تصمیم های لازم اجرایی شود.
به گزارش ایرنا، رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر برای تسلیم پیام ریاست جمهوری اسلامی ایران به امیر قطر صبح امروز دوشنبه وارد دوحه شد.
«رضا اردکانیان» رییس کمیسیون همکاری‌های مشترک اقتصادی ایران و قطر به منظور تسلیم پیام رئیس جمهوری اسلامی ایران به امیر قطر، دقایق اولیه صبح امروز وارد دوحه شد.