مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن گفت: زوجین برای دریافت تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن، باید ۴۰۰ برگه اوراق خریداری کنند.

به گزارش ایبِنا، محمد حسن مرادی درباره میزان تقاضای اوراق مسکن افزود: با توجه به کاهش معاملات ملک، دریافت اوراق مسکن در بخش خرید کاهش، اما در بخش ساخت، افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: قیمت اوراق مسکن در مقایسه با ماه قبل، تقریبا ثابت مانده ضمن اینکه هر برگه اوراق، حدود ۶۰ هزار تومان در بازار معامله می‌شود.

مدیر امور طرح و برنامه بانک مسکن با اشاره به اینکه اوراق مسکن هم به ساخت و هم خرید تعلق می‌گیرد گفت: سقف این تسهیلات برای استان تهران ۱۰۰ میلیون تومان، برای زوجین ۲۰۰ میلیون تومان، و در مراکز استان‌ها با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر, ۸۰ میلیون تومان است.

وی افزود: متقاضیان برای دریافت ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات، باید ۲۰۰ برگه اوراق مسکن به مبلغ حدود ۱۲ میلیون تومان خریداری کند.

گفتنی است؛ یک زوج تهرانی می‌تواند برای خرید مسکن تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات برای هر نفر و ۴۰ میلیون تومان هم وام جعاله دریافت کنند براین اساس، زوجین باید ۴۰۰ برگه اوراق به همراه هزینه دریافت جعاله را پرداخت کنند که در مجموع می‌توانند با پرداخت ۲۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان، وام ۲۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.