هفته نامه اشپیگل نوشت، آلمان در سال آینده یکی از کشور‌هایی خواهد بود که بدترین آسیب را از کندی اقتصاد در جهان خواهد دید.

هفته نامه اشپیگل نوشت، آلمان در سال آینده یکی از کشور‌هایی خواهد بود که بدترین آسیب را از کندی اقتصاد در جهان خواهد دید.

به گزارش درآمد نیوز، هفته نامه اشپیگل به نقل از سازمان همکاری و توسعه اقتصادی (OECD) نوشت، آلمان در سال آینده یکی از کشور‌هایی خواهد بود که بدترین آسیب را از کندی اقتصاد در جهان خواهد دید.

بر اساس پیش بینی OECD، بزرگ‌ترین اقتصاد اروپا در سال آینده میلادی ۰.۷ درصد کوچک‌تر خواهد شد. این سازمان دلیل این رکود را افزایش هزینه‌های انرژی عنوان کرده است.
هشدارهای جدید برای رکود اقتصادی آلمان
پیش بینی سازمان همکاری و توسعه اقتصادی از پیش بینی موسسه تحقیقات اقتصادی (Ifo) مستقر در مونیخ در اوایل ماه جاری میلادی، ۰.۳ درصد و از پیش بینی تحلیلگران رویترز، ۰.۲ درصد بیشتر است.

باندسبانک، بانک مرکزی آلمان نیز در ماه آگوست هشدار داد که رکود اقتصادی در آلمان به میزان زیادی محتمل است و، اما هیچ رقمی در این رابطه اعلام نکرد.

رویترز به نقل از بانک مرکزی آلمان اعلام کرده است: «کاهش تولید اقتصادی در ماه‌های فصل زمستان بسیار محتمل‌تر شده است. بر اساس اعلام این بانک، نرخ تورم در پاییز می‌تواند به ۱۰ درصد برسد که حدود ۵ برابر هدف بانک مرکزی اروپا برابر با ۲ درصد است.»

در ماه آگوست، نرخ تورم در آلمان به ۷.۹ درصد رسید که دلیل این افزایش افزایش هزینه‌های انرژی بود.

دور روز پیش، اداره فدرال آلمان از افزایش ۸۶ درصدی قیمت هیزم در این کشور خبر داد که نشان می‌دهد با وقوع بحران انرژی در کشور‌های اروپایی، آلمانی‌ها برای گرم کردن منازل خود به هیزم روی آورده اند.

از طرفی، تولیدکنندگان مواد غذایی تازه و یخ زده در آلمان هشدار داده اند که افزایش قیمت برق و گاز در این کشور به زودی آن‌ها را مجبور خواهد کرد که کارخانه‌های خود را تعطیل کنند.

آلمان به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد اتحادیه اروپا در حال حاضر با بحران انرژی دست و پنجه نرم می‌کند، از سوی دیگر صادرات گاز روسیه به این کشور هم کاهش یافته است.