از زمان ابلاغ شیوه نامه حمایت از جوانی جمعیت، به ۴۳۱ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند‌آوری تعلق گرفته است.

از زمان ابلاغ شیوه نامه حمایت از جوانی جمعیت، به ۴۳۱ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند‌آوری تعلق گرفته است.

به گزارش درآمد نیوز ؛ از زمان ابلاغ شیوه نامه حمایت از جوانی جمعیت، در سی و یکم فروردین ماه سال ۱۴۰۱ تاکنون به نقل از محمد ناعلی؛ مدیرکل عملیات پولی و اعتباری بانک مرکزی به ۴۳۱ هزار نفر تسهیلات قرض‌الحسنه فرزند‌آوری تعلق گرفته که مبلغ آن به بیش از ۱۷ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

پدران فرزندان متولد تاریخ ۱۴۰۰/۰۱/۰۱ به بعد و حداکثر تا ۲ سال پس از تاریخ تولد فرزند می‌توانند نسبت به ثبت نام در سامانه وام فرزندآوری اقدام کنند که پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری به پدر، یک بار برای هر فرزند متولد شده امکان‌پذیر است.

مبلغ این تسهیلات به ازای فرزند اول ۲۰ میلیون تومان و به ازای فرزند دوم ۴۰ میلیون تومان و به ازای فرزند سوم ۶۰ میلیون تومان و به ازای فرزند چهارم ۸۰ میلیون تومان و به ازای فرزند پنج به بعد ۱۰۰ میلیون تومان است.

دوره بازپرداخت هر یک از این تسهیلات نیز به ترتیب ۳۶، ۴۸، ۶۰، ۷۲ و ۸۴ ماهه است و با توجه به تنفس ۶ ماهه تسهیلات قرض‌الحسنه فرزندآوری، سررسید اولین قسط ۶ ماه بعد از تاریخ عقد قرارداد است.

در این زمینه، متقاضیان وام فرزندآوری پس از ثبت‌نام در سامانه مربوطه باید با همراه داشتن مدارکی، چون اصل و کپی تمامی صفحات شناسنامه پدر و فرزند، اصل و کپی کارت ملی پدر، کدپستی ۱۰ رقمی و آدرس کامل محل سکونت و کد رهگیری ۱۰ رقمی دریافتی از سامانه پس از انجام ثبت‌نام با گذشت ۱۲ روز کاری، به شعبه مربوطه مراجعه و نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند.

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه فرزند به آدرس https://ve.cbi.ir/VC/TasRequestVC.aspx (سایت ثبت نام وام فرزندآوری بانک مرکزی) مراجعه کنند.