رئیس شورای شهر تهران، حماسه سوم خرداد را حاصل وحدت رهبری و جامعه برای صیانت از ایران دانست و گفت: امروز هم که فقر، آسیب های اجتماعی و بیکاری ایران را تهدید می کند نیازمند همگرایی هستیم.

به گزارش درآمد نیوز، محسن هاشمی رئیس شورای اسلامی شهر تهران، در جلسه امروز شورای شهر، با تبریک مناسبت‌های دوم و سوم خرداد گفت: ربع قرن از دوم خرداد ۱۳۷۶ و چهار دهه از سوم خرداد سال ۱۳۶۱، سپری شده است و اکثریت جامعه، بویژه نسل جوان خاطرات روشنی از این مناسبت‌های مهم در ذهن ندارند.

وی ادامه داد: دوم خرداد، برای نظام جمهوری اسلامی، یک تولد دوباره بود، پیش از دوم خرداد، جریانات سیاسی و حاکمیت نسبت به انتخاب دولت‌ها، پیش بینی‌های روشنی داشتند و در انتخابات ریاست جمهوری، اتفاق غیرمنتظره‌ای رخ نمی‌داد اما در دوم خرداد برای نخستین بار، کاندیدایی که از حمایت رسانه ملی و نهادهای حاکمیتی برخوردار بود، به موفقیت نرسید و شاید یکی از علل مهم این انتخاب مردم، احساس عمومی از قبل برنده بودن یک کاندیدا در جامعه بود.

رئیس شورای شهر اظهار داشت: در دوم خرداد، جامعه با همه عواطف و پیچیدگی‌هایش، خود را نشان داد و به کار بردن تعبیر حماسه دوم خرداد از سوی رهبر انقلاب، نشان داد که تا چه میزان این حضور و مشارکت عمومی در تقویت انقلاب و مردم سالاری دینی نقش ایفا کرد.

هاشمی نکته مهم در دوم خرداد، اعتماد آحاد جامعه به صندوقهای رأی دانست و به نقش تاریخی خطبه تاریخی آیت الله هاشمی رفسنجانی یک هفته قبل از دوم خرداد در حفظ این اعتماد تاکید کرد و گفت: امروز در فاصله ۴ هفته تا انتخابات ریاست جمهوری، با فضای سردی مواجه هستیم و نظرسنجی‌های رسمی نشان از مشارکت حدود ۴۰ درصدی جامعه در انتخابات ریاست جمهوری فعلی می‌دهد که امیدواریم تا زمان رأی گیری این مشارکت بالاتر برود.

وی ادامه داد: اگر در دوم خرداد، تردید به سلامت صندوقهای رأی، مانع مشارکت بود، امروز ناامیدی بخشی از جامعه نسبت به مؤثر بودن صندوق‌های رأی برای حل مشکلاتشان، موجب سرخوردگی و رکود فضای کشور در آستانه انتخابات شده است.

رئیس شورای شهر گفت: جامعه بایست احساس کند که پیام رأی اکثریت در همه حوزه‌ها و ابعاد عملکردی حاکمیت شنیده می‌شود و می‌توان از طریق صندوقهای رأی، بر سیاستگذاری کلان و مشکلات داخلی و خارجی ایران تأثیرگذاری کرد، مهمترین عامل مشارکت عمومی در انتخابات همین احساس اعتماد و امیدواری مردم است که وظیفه دستگاه‌های مسئول بویژه شورای نگهبان، رسانه ملی و وزارت کشور در این حیطه بسیار خطیر است.

هاشمی یادآور شد: ما در آستانه سوم خرداد قرار داریم، سوم خرداد میراث پدرانی است که همراه فرزندان خود، حماسه دوم خرداد را آفریدند و نباید در افکار عمومی سوم خرداد را در برابر دوم خرداد قرار داد.

وی افزود: سوم خرداد، حاصل وحدت و یکپارچگی رهبر و جامعه، ارتش و سپاه، سیاست و اقتصاد برای صیانت از ایران بود و امروز که فقر، آسیب‌های اجتماعی، بیکاری، تورم و تحریم ایران را تهدید می‌کند برای عبور از این تهدیدات بار دیگر به نیازمند همگرایی و هم افزایی در جهت ترمیم آسیب‌ها و شکاف‌های به وجود آمده در اعتماد عمومی یا تعامل جامعه و حاکمیت هستیم.

هاشمی همچنین نسبت به برخورد ناشایستی که با یکی از خبرنگاران حوزه شهری صورت گرفته بود، انتقاد کرد و گفت: این برخورد منجر به آسیب دیدن وی شده متأسفانه تاکنون شاهد پاسخگویی مناسب و برخورد با مأموران مقصر در این موضوع نبوده‌ایم.