تهران – درآمدنیوز – سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن با تاکید به توسعه همکاری جهاددانشگاهی با بخش صنعت گفت: این نهاد همکاری گسترده‌ای در حوزه‌های مطالعاتی با مجموعه‌های صنعتی نیروهای مسلح دارد که این روند تقویت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایرنا، «حجت اله فیروزی» در تشریح جلسه عصر یکشنبه کمیسیون صنایع و معادن مجلس به خبرنگاران گفت: در این جلسه که با حضور مسوولان جهاد دانشگاهی انجام شد، «حمیدرضاطیبی» رییس جهاددانشگاهی سابقه فعالیت‌های این نهاد را از زمان تاسیس و اقداماتی که در حوزه مطالعه، طراحی و ساخت برخی ادوات و صنایع نظامی و الکترونیک انجام گرفته،  تشریح کرد.

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن افزود: جهاد دانشگاهی همکاری گسترده‌ای در حوزه های مطالعاتی با مجموعه‌های صنعتی نیروهای مسلح دارد و در طراحی و ساخت برخی اقلام فعالیت مشارکت کرده که تعدادی از نمایندگان پیشنهادهایی برای تقویت فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مطرح کردند.

نماینده مردم فسا در مجلس فعالیت در حوزه پزشکی و ناباوری، ایجاد مجموعه‌ای پیشرفته و ارزشمند برای درمان سرطان، ژن درمانی و پوست‌های جایگزین، ساخت کیت‌های تشخیص مولکولی، سلول‌های بنیادی، گیاهان دارویی و پیشرفت در حوزه کشاورزی از جمله پرورش ماهی در قفس را از جمله اقدامات جهاد دانشگاهی برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: جهاد دانشگاهی در ساخت مته‌های حفاری، طراحی و ساخت سیستم‌های غبارگیری‌های صنعتی، طراحی و ساخت هیدرو موتورهای حفاری جهت‌دار و افقی نفت و گاز، طراحی ساخت الکتروپمپ‌های درون چاهی برای استخراج نفت، بومی‌سازی دانش فنی، تولید برخی بذرهای کشاورزی موفقیت‌های خوب و چشمگیری به دست آورده است که تقویت آن به رشد صنعتی کشور کمک خواهد کرد.