سرپرست معاونت مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی اعلام داشت همکاری میان بانک و هلدینگ صبا انرژی گسترش می یابد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه تعاون، کریم میرزاخانی سرپرست معاونت مدیر عامل بانک توسعه تعاون در امور استانها و بازاریابی طی نشست با محراب برزویی معاون امور مالی و پشتیبانی هلدینگ صبا انرژی اظهار داشت: این بانک به عنوان نهاد تخصصی و مالی بخش تعاون در مجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی فعالیت می‌کند و با اعتبار مناسبی که در شبکه پولی و بانکی کشور کسب نموده، توانمندی‌ها و مزیت‌های متعددی در زمینه ارائه خدمات مالی و بانکی با رویکرد توسعه‌ای کسب نموده است.
وی افزود: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همواره بر لزوم هم‌افزایی میان نهادها و دستگاه‌های اقتصادی حاضر در وزارتخانه تاکید داشته‌اند، بانک توسعه تعاون که همواره با رویکرد حمایت از تعاونی‌ها و کمک به ارتقای تولید و اشتغال فعالیت داشته است تمایل خود را برای گسترش همکاری با مجموعه‌های اقتصادی تحت نظر وزارتخانه اعلام داشته است.
میرزاخانی گفت: مقام عالی وزارت به خوبی بر پتانسیل و مزیت موجود در وزارتخانه اشراف دارند و معاون تعاون وزارتخانه و سرپرست صندوق بازنشستگی کشوری و نیز مدیر عامل بانک توسعه تعاون خط مشی‌ها را مشخص نموده‌اند به همین سبب نیز بر لزوم بکارگیری مدلهای کارآمد همکاری توصیه نموده اند، بانک توسعه تعاون با چشم انداز مشخص و راهبردهای موثر برای مواجهه با دستگاههای اقتصادی برنامه دارد و تفاهم نامه همکاری با شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نام تجاری هلدینگ صبا انرژی نیز قابل انجام است.
وی افزود: بانک توسعه تعاون با امضای تفاهم نامه می تواند انواع خدمات بانکی را به هلدینگ صبا انرژی، کارکنان هلدینگ و شرکت‌های تابعه هلدینگ ارائه دهد.
میرزاخانی تاکید کرد: بانک توسعه تعاون در مرز دو اکوسیستم بانکی (تابع عقلانیت مالی -اقتصادی) وتعاونی (تابع عقلانیت ارتباطی -کلامی ) قراردارد وبه نوعی بازیگر اختصاصی این فضای مشترک است و بانک باتوجه به رویکرد توسعه‌ای درتلاش است با بکارگیری توامان دو عقلانیت به تاییدیه اجتماعی دست پیداکند.
معاون بانک توسعه تعاون تصریح نمود: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری با نام تجاری هلدینگ صباانرژی به صورت «چندرشته‌ای» در عرصه اقتصادی کشور فعالیت می‌کند و در بازار سرمایه کشور نیز تحت عنوان «وصندوق» حضور دارد و افزون بر حوزه پتروشیمی و فرآورده‌های نفتی، در چند حوزه دیگر از جمله فلزات اساسی، صنایع معدنی، پلاستیک سرمایه‌گذاری گسترده‌ای داشته است و سهامدار عمده شرکت‌های بزرگی مانند صبا فولاد خلیج فارس، فولاد اکسین خوزستان، لوله‌سازی اهواز است.
مهراب برزویی معاون امور مالی و پشتیبانی هلدینگ صبا انرژی گفت: شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری به‌عنوان یکی از مهمترین زیرمجموعه‌های صندوق بازنشستگی کشوری در سال ۱۳۶۷ به ثبت رسید. به منظور افزایش بهره‏‌وری و بازدهی سرمایه، این شرکت از اواخر سال ۱۳۹۴ رسماً فعالیت کاری خود را روی موضوعات مرتبط با نفت، گاز، پتروشیمی و نیروگاهی متمرکز نمود تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های ویژه، نسبت به ایجاد ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران خود اقدام نماید.
وی درخصوص طرح‌های توسعه‌ای بیان کرد: با برنامه ریزی‌هایی که در راستای اجرای اهداف در دولت سیزدهم وجود دارد، در هلدینگ صبا انرژی پروژه‌های مهم و جدیدی تعریف شده است.
برزویی ادامه داد: بابت این پروژه های جدید در سفر‌های استانی رئیس جمهور تفاهمنامه‌هایی منعقد شده است. بعضا منابع مالی این پروژه‌ها در این هلدینگ‌ها به صورت کامل تامین شده و مجوزهایشان اخذ شده است. بعضی از آن‌ها نیز عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است. مانند طرح احیای دوم شرکت صبا فولاد یا پروژه آهن اسفنجی شرکت فولاد اکسین و یا پروژه فولادسازی فولاد اکسین و برخی دیگر از پروژه‌ها که عملیات اجرایی آن‌ها آغاز شده است.
وی بیان داشت: بسیار علاقه مند هستیم که همکاری این مجموعه با بانک گسترش یابد و این اراده در تمامی لایه های مدیریتی و اجرایی میان دو مجموعه وجود دارد. شرکتهای حاضر در هلدینگ صبا انرژی دارند و ضرورت دارد از ظرفیت بانک توسعه تعاون و شرکت صرافی توسعه تعاون نیز استفاده مناسبی شود.
برزویی خاطر نشان کرد: بانک توسعه تعاون با هدایت آقای شیخ حسینی به عنوان یکی از مدیران ارشد توانمند شبکه بانکی عملکردی بسیار مناسب ارائه داده است و اعتبار و کارآمدی و شاخص های عملکردی بانک نیز به خوبی ارتقا یافته است.
گفتنی است احمد محمدی مدیر امور اعتباری، مصیب کرمی مدیر امور بین الملل، سهیل رحیمی سرپرست شرکت صرافی توسعه تعاون، حسین سرین سرپرست اداره کل امور مشتریان و توسعه بازار و مجید آدینه فر سرپرست اداره کل مبادلات و خزانه داری کل بانک توسعه تعاون و همچنین محمد مهری مدیریت مالی و امور سهام و فاضل تامرادی از مدیران هلدینگ صبا انرژی نیز مطالب مهمی را در خصوص گسترش زمینه های همکاری مطرح نمودند.