عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: همکاری و همراهی مردم چین با حکومتشان در جهان بی سابقه است به طوری که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود مردم تا این حد با حکومت شان همراه باشند

عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) اعلام کرد: همکاری و همراهی مردم چین با حکومتشان در جهان بی سابقه است به طوری که در هیچ کجای دنیا دیده نمی شود مردم تا این حد با حکومت شان همراه باشند.
حسین راغفر با تاکید بر اینکه چین به طور استثنایی با بقیه دنیا متفاوت است، اعلام کرد: یک نظم حکومتی در جامعه آنها وجود دارد که با آن توانسته اند به اقتصاد دنیا کمک کنند.
این اقتصاددان با بیان اینکه در چنین جامعه ای وقتی حکومتی مسئله ای را جدی و مهم پیگیری می کند، مردم نیز آن را در اولویت قرار می دهند و همین امر باعث کنترل کرونا در این کشور شد، اظهار کرد: شهروندان چینی در یک بازه زمانی بلند و مدت حداقل سه نسل، زندگی منضبط در یک جامعه کنترل شده را آموخته اند و توانسته اند با سایر مردم کشورهای دیگر تفاوت داشته باشند.
به اعتقاد او؛ کرونا بر تولید ناخالص داخلی تمام کشورهای دنیا تاثیر بسیار گذاشته است، حتی چین هم که موفق ترین کشور در روند بهبود این بیماری به شمار می آید نیز در سال نخست وقوع پدیده کرونا با کاهش اقتصادی مواجه بود اما آنها از ابتدا با جدیدت اقدامات شهروندان خود را کنترل کردند و توانستند عوارض و پیامدهای اقتصادی این بیماری را به شدت کنترل کنند.
عضو هیئت علمی دانشگاه الزهرا (س) با تاکید بر اینکه سایر رقبای اقتصادی چین مانند آمریکا و اروپا، با سقوط قابل توجه تولید ناخالص داخلی مواجه شدند، خاطرنشان کرد: بسیاری از آنها رشد منفی در اقتصاد را تجربه کردند اما با کنترل شیوع کرونا توانستند عواقب آن را نیز کنترل کنند. البته عمده اقتصادهای اصلی دنیا که همان اقتصاد سرمایه داری است نتوانستند با تولید و درآمد به قبل از شروع کرونا بازگردند.