تهران- درآمدنیوز- قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کشور، روند اجرایی مصوبات این ستاد را مناسب ارزیابی کرد و گفت: همگرایی و همسویی بسیار خوبی بین بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی در ستاد تسهیل برای اجرای مصوبات و رفع مشکلات و موانع واحدهای تولیدی وجود دارد.

به گزارش درآمد نیوز  از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «بابک دین‌پرست» در پایان جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: ماده ۶۱ قانون رفع موانع تولید مصوب مجلس شورای اسلامی، به صراحت مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید را نافذ و اجرایی معرفی کرده است و نادیده گرفتن این ماده قانونی توسط بانک‌ها یا دستگاه‌های ذی‌ربط تخلف محسوب می‌شود.

وی تصریح‌کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، مهمترین و بالاترین مرجع قانونی برای رسیدگی و حل و فصل مشکلات واحدهای تولیدی در سطح کشور است که کارگروه‌های استانی این ستاد در استان‌ها به ریاست استاندار تشکیل می‌شود.

رویکرد تعاملی در ستاد تسهیل 

قائم مقام ستاد تسهیل و رفع موانع تولید افزود: رویکرد تعاملی در این ستاد دنبال می‌شود و در ۶ جلسه گذشته نیز با تکیه بر همین رویکرد مصوبه بلا اقدامی وجود نداشته و اکثر مصوبات اجرایی شده است.

وی با اشاره به جلسه امروز ستاد بیان‌داشت: به هر یک از استان‌ها فرصت داده شد که سه واحد تولیدی مشکل‌دار خود را که در کارگروه استانی مشکلات آن‌ها حل نشده را برای پیگیری و اتخاذ تصمیمات لازم به ستاد ملی تسهیل و رفع موانع تولید معرفی کنند.

دین‌پرست خاطرنشان‌کرد: امروز نوبت استان مازندران بود و در دو جلسه قبلی نیز مشکلات واحدهای استان لرستان بررسی شد.

وی گفت: در این جلسه گزارشی از احیای واحدهای تولیدی و معادن راکد، رسیدگی به واحدهای تحت تملک و واحدهای بحرانی ارائه شد.

به گزارش ایرنا، رهبر معظم انقلاب دوم شهریور ماه امسال در ارتباط تصویری با اعضای هیات دولت فرمودند: «برای شناسایی و برطرف کردن موانع تولید کارگروهی سوی روسای سه قوه تشکیل شده و به صورت شبانه‌روزی کار کند، زیرا تولید در بخش اقتصاد از همه چیز مهمتر است.»