یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر بهداشت، مدیریت‌های ضعیف در سطح کشور اعم از مدیریت‌های ستادی در سطح استانی و کشوری است که تحول در این زمینه به ایجاد تغییرات نیاز دارد ولی چنین عزمی دیده نمی‌شود

درآمدنیوز – آذین؛ یکی از دلایل طرح استیضاح وزیر بهداشت، مدیریت‌های ضعیف در سطح کشور اعم از مدیریت‌های ستادی در سطح استانی و کشوری است که تحول در این زمینه به ایجاد تغییرات نیاز دارد ولی چنین عزمی دیده نمی‌شود. این در حالی است که وزارت بهداشت مستقیم با مردم در ارتباط است.

این خبری است که رمضانعلی سنگدوینی، نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی داده و تاکید کرده، به منظور نظارت بر عملکرد مسئولان اجرایی، ابزارهایی در اختیار نمایندگان قرار دارد که در صورت نیاز از آنها استفاده می‌شود.

وزرا در زمان بررسی صلاحیت در مجلس به ارائه برنامه‌ها، استراتژی و اهدافشان می‌پردازند که باید در همان مسیر اقدامات خود را انجام دهند. طبیعتا با عدول از برنامه‌ها، نمایندگان بعد از بیان تذکرات لازم، به سمت استفاده از ابزارهای نظارتی حرکت می‌کنند.

بدین ترتیب مشخص می‌شود که تذکرهای قانونی داده شده به بهرام عین‌اللهی از دید نمایندگان مجلس افاقه نکرده است تا جایی که مجاب یه استیضاح وی شده‌اند؛ راهکاری که سنگدوینی در خصوص چرایی اتخاذش گفته: حق یک نماینده این است که به واسطه وجود مشکلات و مسائل و مراجعات صورت گرفته از حوزه انتخابیه‌اش و در سطح کشور، از ابزارهای نظارتی خود همچون تذکر، سوال و استیضاح در جهت اصلاح امور استفاده کند.

استیضاح وزیر بهداشت به خاطر گرانی دارو و در آینده شیرخشک باید در اولویت قرار گیرد

نماینده مردم کاشمر در مجلس درخصوص ضعف وزیر بهداشت گفت: استیضاح وزیر بهداشت که با سوءمدیریت خود وضع امروز دارو و افزایش قیمت در این حوزه را رقم زده و مشکلات بیمارستان ها را ایجاد نموده و به زودی شاهد مشکلاتی در حوزه شیرخشک خواهیم داشت، باید در دستور کار قرار گیرد.

جواد نیک بین گفت: جا دارد در اعلام وصول استیضاح هایی که اولویت کشور است، اقدام شود و به وزرایی پرداخته شود که مشکلات زیادی برای کشور ایجاد کرده اند.

وی افزود: اعلام وصول هایی بارهای مطرح شده، نظیر استیضاح وزیر بهداشت که با سوءمدیریت خود وضع امروز دارو و افزایش قیمت در این حوزه را رقم زده و مشکلات بیمارستان ها را ایجاد نموده و به زودی شاهد مشکلاتی در حوزه شیرخشک خواهیم داشت.

همچنین باید استیضاح وزیر علوم مطرح شود که با سوءمدیریت در سازمان سنجش آبروی تعداد زیادی از نخبگان و دانش آموزان سمپات را برده است که بدون هیچ دلیل به آنها اتهام تقلب زده است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم افزود: چه حقی وجود دارد که با آبروی بچه های کنکوری بازی می شود و بدون دلیل اتهام تقلب به آنها زده می شود، همچنین باید به استیضاح وزیر راه رسیدگی شود که توانی برای نامه نگاری ندارد، چه اصراری است وزیری که مشکلات جسمی دارد و توان راه رفتن ندارد، بخواهد برای ما راه درست کند.

نماینده مردم کاشمر در مجلس یازدهم در تذکری خطاب به هیات رئیسه مجلس گفت: براساس آیین نامه برای استیضاح ۲ ساعت زمان صرف شود، اما استیضاح وزیر صمت بیش از ۲ ساعت به طول انجامید.

  • نویسنده : محمدرضاآذین
  • منبع خبر : پول و ارز