مشهد- درآمد نیوز- وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: رسیدن آب به منطقه سنگان خواف و تامین آب مورد نیاز صنایع فولادی، در آینده نزدیک خراسان رضوی را به قطب فولادی کشور تبدیل می‌کند.

علیرضا رزم حسینی روز شنبه در بازدید از یک واحد تولیدی صنایع غذایی در شهرک صنعتی چناران افزود:طرح انتقال آب از خلیج فارس به خراسان رضوی طی ۶۰ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید و انتقال آب برای این بخش از صنعت به منظور متوازن کردن توسعه پایدار در منطقه انجام می‌گیرد.

وی  با اشاره به موقعیت ممتاز ایران در حوزه بین المللی ادامه داد: طی ۹ ماهه امسال ۷۵ درصد از صادرات کل کشور به ۱۵ کشور همسایه انجام گرفته است و این مهم نشان می‌دهد که کشورهای دیگر به موقعیت ممتاز ایران برای توسعه تجارت خود نیاز دارند و در این میان استان مرزی خراسان رضوی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره واحد تولیدی مورد بازدید خود گفت: این واحد تولیدی در راستای برنامه عملیاتی اقتصاد مقاومتی با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ هزار تن انواع کیک و کلوچه و محصولات آردی با سرمایه گذاری ۸۰۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی مستقیم برای ۲۲۹ نفر از سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

رزم حسینی به ظرفیتهای اقتصادی خراسان رضوی برای توسعه تولید صنعتی و اشتغال پرداخت و افزود: مهمترین امتیاز خراسان رضوی وجود مغناطیس بزرگی مانند امام رضا(ع) در درون آن است که به واسطه وجود آن حضرت می توان بسیاری از سرمایه گذاریها را در این منطقه جذب کرد و در صورتی که موانع تولید برطرف شود خیلی از سرمایه‌ها جذب بخشهای معدنی و صنعتی می‌شود.

علیرضا رزم حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت از عصر روز پنجشنبه هفته گذشته به خراسان رضوی سفر کرده است و طی این سه روز تاکنون نشستی با فعالان و تشکلهای اقتصادی برگزار و با استاندار دیدار کرد و از طرحهای توسعه پالایشگاه زال پارس به منظور تولید بنزن و خط تولید قوطی شیرخشک گروه صنعتی پارت سازان در شهرستان فریمان بهره برداری کرد.