عمکلرد درآمد‌های مالیاتی تا پایان دی نشان میدهد، ۱۱۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بردرآمد حقوق بگیران و اصناف وصول شده است.

به گزارش درآمد نیوز عمکلرد درآمد‌های مالیاتی تا پایان دی نشان میدهد، ۱۱۲ هزار میلیارد تومان از محل مالیات بردرآمد حقوق بگیران و اصناف وصول شده است.

تا پایان دی ماه حدود ۱۱۲ همت مالیات بر درآمد از محل مالیات حقوق بخش عمومی، مالیات حقوق بخش خصوصی، مالیات مشاغل، مالیات مستغلات و مالیات‌های متفرقه وصول شده است.

بر این اساس حقوق بگیران دولتی ۲۴ همت مالیات پرداخت کرده اند و از حقوق بگیران بخش خصوصی ۳۸ همت مالیات وصول شده است. این درحالی است که مالیات مشاغل و اصناف در این مدت ۴۳ هزار میلیارد تومان بوده است. ۶.۴ همت نیز از محل مالیات مستغلات وصول گردیده است.

وصول ۱۱۲ همت مالیات بر درآمد تا پایان دی/ اصناف ۴۳ همت مالیات دادند + جدول

براساس گزارش عملکرد درآمد‌های مالیاتی در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری شاهد وصول ۶۲۷ همت بوده‌ایم که از رقم ۲۵۷ همت سهم مالیات بر کالا‌ها و خدمات و ۳۷۰ همت سهم مالیات‌های مستقیم بوده است.

در بخش مالیات‌های مستقیم سهم مالیات بر اشخاص حقوقی ۲۳۵ همت، مالیات بردرآمد ۱۱۲ همت و سهم مالیات بر ثروت ۲۲ همت بوده است.

در بخش مالیات بر کالا‌ها و خدمات نیز عمده منابع وصولی از طریق مالیات ارزش افزوده به مبلغ ۱۷۵ همت بوده است. در کنار آن مالیات وصولی از نقل و انتقال اتوموبیل‌ها ۱۱.۸ همت و مالیات شماره‌گذاری خودرو ۱۰ همت بوده است.

نکته قابل ذکر دیگر مربوط به درآمد حاصل از صادرات مواد خام و نیمه خام است که در مجموع سه بند مربوط شاهد وصول حدود ۱۹ همتی مالیات هستیم.

جدول مربوط به جزئیات مالیات‌های وصولی در ۱۰ ماهه ابتدایی سال جاری به شرح زیر است:

عبور مالیات‌های وصولی از مرز ۶۰۰ هزار میلیارد تومان+جدول/ تا پایان دی ۱۱۲ همت مالیات بر درآمد وصول شد