تهران- درآمدنیوز- وزیر راه و شهرسازی گفت: ٧٠ درصد شرکت‌های حمل وًنقلی، بسته حمایتی کرونا (تسهیلات حمایتی) را دریافت کرده‌اند و بقیه در صف تحویل تضامین بانکی هستند.

به گزارش ایرنا، «محمد اسلامی» امروز (دوشنبه) در مراسم افتتاح ۸۹ پروژه ریلی به ارزش ۲۷۷ میلیارد تومان که از طریق ویدئو کنفرانسی به بهره برداری رسید، افزد:‌ راه‌آهن ایران مسیری انتخاب کرده است که با شعار «امیدآفرینی روی ریل خودباوری» توجه به تولید داخل به یک فرهنگ سازمانی تبدیل شده و خواهد شد و آحاد مدیران سراسر کشور از درجا زدن خداحافظی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه نیازمند توسعه شبکه ریلی هستیم، گفت: باید مردم از قطارهای پرسرعت نظیر همه دنیا بهره‌مند شوند.

وی با بیان اینکه در راه‌آهن گامی که برداشتیم توجه به تولید داخل، دانش بومی و صنایع داخلی است، ادامه‌داد: خدا را شاکریم که سال ۹۸ نقطه عطف تاریخی شد که استفاده از ریل بومی را در شبکه ریلی محقق کردیم و امروز پروژه‌ها در صف تحویل ریل از سازنده داخلی هستند.

وی گفت: در آذر ماه امسال جشن خودکفایی ۱۰۰ درصدی در تولید واگن باری داشتیم و چرخ و ترمز تولید داخل و بومی هم تولید شد و با همت روزافزون، به‌زودی خودکفایی در تولید واگن مسافری را شاهد خواهیم بود.

اسلامی اضافه‌کرد: به‌زودی در زمره سازندگان کامل صنعت ریلی قرار می‌گیریم تا به افزایش ناوگان مورد نیاز کشور کمک شود و این صنعت تأثیر بیشتری در اقتصاد کشور داشته باشد.

وی با بیان اینکه پروژه‌های امروز تأثیر مثبتی در خدمات‌دهی به مردم دارد، افزود: افزایش ظرفیت بار محوری به معنای ارتقای بهره‌وری راه‌آهن است و چنین اقدامات باید به‌طور پیوسته در راه‌آهن دنبال شود.

به گزارش ایرنا، در این مراسم  مدیران مناطق راه‌آهن کشور از طریق ویدئو کنفرانس در جلسه حضور داشتند و به معرفی پروژه‌های ریلی انجام شده پرداختند.

این پروژه ها شامل ۱۲ پروژه در حوزه فنی و زیربنایی به ارزش ۲۲۱ میلیارد تومان و ۷۷ پروژه در حوزه خدمات ساختمان و ایستگاهی به ارزش ۵۶.۵ میلیارد تومان در سطح شبکه ریلی است.

وزیر راه و شهرسازی پس از دریافت و بررسی گزارش‌های ارایه شده، دستور افتتاح و بهره‌بردازی از این پروژه‌های ریلی را صادر کرد.