درآمد نیوز- در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد گفت: این درحالی است که ما ۰.۳ درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده‌ایم.

اردشیر سعدمحمدی در آیین افتتاح قطعه دوم و سوم طرح انتقال آب خلیج فارس به مس سرچشمه که با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر صمت برگزار شد با اشاره به اینکه در حال حاضر ایران یک درصد جمعیت جهان را دارد گفت: این درحالی است که ما ۰.۳ درصد از آب شیرین جهان را مورد استفاده قرار داده‌ایم.
به گزارش پایگاه خبری درآمد نیوز به نقل از مس پرس، مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران افزود: سهم غرب آسیا ۴۷.۷ درصد و منطقه خلیج فارس ۲۴.۶ درصد از شیرین‌سازی آب دنیا است که سرمایه‌گذاری بیشتری در این حوزه را می‌طلبد و ما در ایران نیز نیازمند شیرین‌سازی آب هستیم.
وی با اشاره به اینکه در سال ۹۹ برای نخستین بار در شرکت مس به تولید ۲۸۰ هزار تن مس کاتدی رسیدیم افزود: با افزایش ۱۲ درصدی تولید نسبت به سال گذشته و فروش و صادرات ۲۷۰ هزار تنی رکورد زدیم.
مدیرعامل شرکت مس با اشاره به طرح‌های توسعه تعریف‌شده برای شرکت ملی صنایع مس در درآلو، دره‌زار و مس سرچشمه گفت: بالغ بر ۲.۴ میلیارد یورو و ۳۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری جدید صورت گرفته است که امید داریم تا پایان سال ۱۴۰۴ که ظرفیت کاتدی کشور به ۶۰۰ هزار تن ارتقا پیدا کرده و معادل ۸۰۰ میلیون دلار به درآمدهای شرکت مس اضافه شود.
به گفته سعدمحمدی برای انجام این پروژه‌ها شرکت ملی مس نیازمند بیش از ۳۱ میلیون متر مکعب آب است که با افتتاح این پروژه در این خصوص نگرانی نخواهیم داشت.