براساس آمار و ارقام در بانک ملی ایران نشان می‌دهد که درخواست ۱۳۴ درصد از متقاضیان و سرپرست‌های خانواده ها برای دریافت تسهیلات فرزندآوری در این بانک به وام تبدیل شده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک ملی ایران، شعب این بانک در سراسر کشور از ابتدای فروردین تا پایان مهر ماه امسال در راستای اجرای “قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت” در مجموع ۱۱۴ هزار و ۱۴ فقره تسهیلات قرض الحسنه فرزندآوری به ارزش ۷۱ هزار میلیارد ریال به متقاضیان و خانواده های واجد شرایط پرداخت کرده است.

بر همین اساس، بانک ملی ایران با احتساب تعداد فقره تسهیلات اعطایی به طور متوسط ۵۴۲ فقره وام قرض‌الحسنه فرزندآوری در هر روز طی این مدت در اختیار متقاضیان قرار داده است.

این در حالی است که در هفت ماهه نخست امسال بیش از ۱۱۴ هزار متقاضی وام فرزندآوری در بانک ملی ایران یعنی ۱۳۴ درصد از متقاضیان موفق به دریافت این تسهیلات شده اند که این رقم بسیار بیشتر از درصد سهمیه هفت ماه جاری است و خود گواه عزم جدی بانک ملی ایران در عمل به تعهدات خود در پرداخت این تسهیلات در سال ۱۴۰۲ است.

لازم به ذکر است، والدین فرزندان متولد فروردین ماه ١۴٠٠ به بعد حداکثر تا دوسال پس از تاریخ تولد آنها می‌توانند با مراجعه به درگاه اینترنتی ve.cbi.ir و ثبت‌نام در سامانه بانک مرکزی برای دریافت این وام اقدام کنند.

وام قرض‌الحسنه فرزندآوری با نرخ حداکثر کارمزد ۴ درصد به صورت سالیانه صرفاً برای فرزندان متولد شده در داخل ایران و تنها یکبار به ازای هر فرزند بدون الزام به سپرده‌گذاری پرداخت می‌شود.