نیروهای پرستاری به عنوان بخش مهمی از تیم درمان، این روزها بیشتر از گذشته درگیر خدمت به بیماران هستند. این در حالی است که هنوز که هنوز است، مهم ترین مطالبه پرستاران بر زمین مانده است.

درآمد نیوز /نیروهای پرستاری به عنوان بخش مهمی از تیم درمان، این روزها بیشتر از گذشته درگیر خدمت به بیماران هستند. این در حالی است که هنوز که هنوز است، مهم ترین مطالبه پرستاران بر زمین مانده است.

جامعه پرستاری همواره مظلوم ترین گروه از تیم سلامت هستند که بیشترین سختی‌ها را به جان می خرند و کمترین مزد و پاداش را می‌گیرند، در عین حال، آن طور که باید و شاید، پاداش زحمات خود را نگرفته‌اند.

مهم‌ترین خواسته جامعه پرستاری که تا قبل از سال ۱۳۸۶، همواره یک آرزو و رؤیای دست نیافتنی بود، با گذشت ۱۴ سال از تصویب در خانه ملت، هنوز اجرایی نشده است و همین موضوع باعث حیرت و تعجب پرستاران شده است.

سوالی که همواره در سال‌های گذشته و بعد از تصویب قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری در مجلس شورای اسلامی، مورد پرسش پرستاران بوده است و هر وقت «روز پرستار» فرا رسیده، بر آن تاکید شده است، چرایی اجرا نشدن این قانون بوده است.

پرستاران نیاز به حمایت دارند

دکتر آرمین زارعیان؛ رییس هیات مدیره نظام پرستاری در خصوص  گرفتاری های ده ماه پرستاران نیز اظهارداشت:  در ده ماه گذشته که پرستاران دیده نشده اند در صورتی که بیمارستاران و پرستارانش درست است که مسوولین قدردانی میکنند اما قدردانی لسانی برای پرستاران مشکلی را حل نخواهد کرد و آنها نیاز به حمایت های مادی هم دارند. بحث پاداش کرونایی بود اما این حمایت های مالی تاکنون صورت نگرفته است این شغل در حال فرسودگی نیز می باشد در طی این ده ماه ۳۰ هزار پرستار مبتلا به کرونا شدند و هزاران شهید در این راه داشته ایم.

فرسودگی شغلی پرستاری رییس هیات مدیره نظام پرستاری در پایان درخصوص انتظارات جامعه پرستاری از مسوولین نیز اظهارداشت: مسوولین در این مدت وع ده دادند که ۳۰ هزار پرستار به جامعه پرستاری اضافه خواهد شد اما تا به این خبر جامعه عمل پوشیده شود زمان زیادی خواهد گذشت . تنها وعده ای که دولت به آن عمل کرد همان اضافه حقوق های کرونایی بود که آن هم در روز پرستار اعمال شد . انتظار می رود که مسوولین پرستاران را در هفته پرستار یا روز پرستار یاد نکنند و همیشه حامی پرستاران باشند چرا که پرستاران از جون برای مردم مایه می گذارند و جانشان را در این روزها فدای مردم کردند.

  • نویسنده : محمذرضا آذین