فاز نخست عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی مربوط به پست برق بالادست (پست‌های برق خارج از پروژه) و یکی از پست‌های برق داخل مجتمع بود که با همت، پشتکار و تلاش همکارانم پست بالادست ظرف ۲ ماه گذشته راه اندازی شد و در سرویس قرار گرفت

به گزارش درآمد نیوز مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون اعلام کرد: فاز نخست عملیات پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی مربوط به پست برق بالادست (پست‌های برق خارج از پروژه) و یکی از پست‌های برق داخل مجتمع بود که با همت، پشتکار و تلاش همکارانم پست بالادست ظرف ۲ ماه گذشته راه اندازی شد و در سرویس قرار گرفت و برق ۶۶ کیلوولت به پست هایکو منتقل شد و در گام دوم پست برق اصلی پروژه مستقر درون هایکو که شامل راه اندازی پست برق MV، راه‌اندازی ترانسفورماتورهای پروژه و راه‌اندازی پست برق LV بوده به صورت ایمن راه اندازی شده است.

رفیع‌زاده در ادامه گفت: گام سوم راه اندازی سامانه تهویه مطبوع و UPS و تابلوهای مرتبط بود که طی ۲ هفته گذشته UPS، تهویه مطبوع و سیستم‌های مربوطه در سرویس کامل قرار گرفت.

وی اعلام کرد: در گام بعدی پروژه، یعنی ۶ آذرماه، مراحل پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کولینگ تاور طرح هایکو و سرویس‌های پکیج شیمیایی با موفقیت به پایان رسید و به بهره‌برداری رسیدند.

مدیر طرح‌های توسعه‌ای پتروشیمی کارون گفت: با پیشرفت موفق در مراحل پروژه، تصمیم گرفته شده است که تا پایان آذرماه تمامی یوتیلیتی‌های مورد نیاز واحدها به صورت ۱۰۰ درصد آماده‌سازی و در سرویس قرار گیرند. این اقدام اساسی به منظور تضمین عملکرد ایده‌آل بخش یوتیلیتی‌ها، شامل پست‌های برق و کولینگ تاور و سرویس‌های وابسته، است. این تدابیر گام بزرگی در راستای اجرای یک برنامه زمانبندی دقیق و بهبود عملکرد کلی پروژه محسوب می‌شود، و پس از تکمیل این بخش‌ها، واحدهای فرایندی به سرویس خواهند رفت.

رفیع‌زاده در پایان گفت: گام بعدی ما پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی کمپرسورهای بزرگ واحد خواهد بود که امیدواریم با همت همکاران و تلاش‌های همیشگیِ شرکت فنی مهندسی EIED و استقرار نمایندگان سازنده کمپرسورها در سایت، گام به گام به سمت راه اندازی ریفرمر و کلد باکس پیش برویم و در مجموع به لطف خدا بتوانیم به انتظارها پایان ببخشیم و کل طرح هایکو را راه اندازی، منواکسید کربن و هیدروژن به زودی در اختیار پتروشیمی کارون قرار بگیرد.
گفتنی است، طرح هایکو برای تولید ۳۵ هزار تن مونوکسید کربن ۸ هزار تن نیتروژن و ۷۷ هزار تن بخار با فشار بالا طراحی شده که نیاز شرکت پتروشیمی کارون به مونوکسید کربن و هیدروژن را کاملاً مرتفع خواهد کرد.