پروژه توری باد پروژه زیست محیطی است که برای اولین بار در کشور، همچنین ازپروژه های نخست زیست محیطی در خارورمیانه وچهارمین پروژه کاهش الایندگی صنایع مادر در دنیا است. این پروژه با پوششی حدود ۴۰هکتار از محوطه شرکت فولاد خوزستان، منابع آلاینده این شرکت را کاهش می دهد.

درآمد نیوز – قائم مقام شرکت فولاد خوزستان در بیستمین نمایشگاه بین المللی ایران متافو گفت: پروژه توری باد پروژه زیست محیطی است که برای اولین بار در کشور، همچنین ازپروژه های نخست زیست محیطی در خارورمیانه وچهارمین پروژه کاهش الایندگی صنایع مادر در دنیا است. این پروژه با پوششی حدود ۴۰هکتار از محوطه شرکت فولاد خوزستان، منابع آلاینده این شرکت را کاهش می دهد.

 به گزارش خبرنگار درآمد نیوز دزفولی درخصوص پروژه های زیست محیطی بیان داشت: پروژه توری باد ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است در صورت اجرایی شده حدود ۸۵ درصد از انتشارغبارهای الاینده جلوگیری می کند. تاکنون حدود ۸۰۰ میلیارد تومان برای اجرای این پروژه هزینه شده است.

وی اظهار داشت: شرکت فولاد خوزستان با توجه به اینکه در استان ثروت ساز کشورمی باشد در اجرای پروژه های زیست محیطی همواره پیشتاز بوده و تاکنون طی چهار سال متوالی توانسته است تندیس زرین مسئولیتهای اجتماعی کشور را به خود اختصای داده است.

مخبر دزفولی گفت: از ویژگی های شرکت فولاد خوزستان در اجرای مسئولیتهای اجتماعی این بوده است که درمان محورعمل نماید.

دزفولی قائم مقام شرکت فولاد خوزستان در ادامه گفت: پروژه های مسئولیتهای اجتماعی شرکت فولاد خوزستان در ابعاد مختلف فرهنگی، اجتماعی، درمانی، پل سازی، احداث درمانگاههای بزرگ در روستاهای کم برخورداراستان، احداث جاده، اصلاح جاده های حادثه خیزاستان، باز چرخانی آب صنعت که از معضلات مهم صنایع مادر است می باشد. وی در ادامه گفت؛ برای پروژه های مسئولیتهای اجتماعی طی برنامه ریزی های بعمل آمده برای دوسال آینده حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان برآورد مالی شده است.

قائم مقام شرکت فولاد خوزستان: با توجه به تشدید شرایط تحریمی کشور شرکت فولاد خوزستان نتوانسته است در بروز رسانی و تجهیز تکنولوژی های نوین صنعت به موقع عمل نماید. که تمامی این ها موجب شده است هزینه های الایندگی شرکت فولاد خوزستان افزایش داشته باشد.

 وی در پایان گفت: پروژه های زیست محیطی ما در آینده صرفا به استان خوزستان اختصاص ندارد و تا انجا که امکان پذیر باشد با توجه به ملی بودن این صنعت کل کشور را پوشش خواهد داد.

  • نویسنده : محمدرضا آذین