به گزارش درآمد نیوز به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پتروشیمی بندرامام، آیین افتتاحیه پنجمین دوره ارزیابی آمادگی عملیاتی و تخصصی آتش‌نشانان وزارت نفت صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم مهرماه) با حضور مسئولان وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی بندرامام، کمیته‌های تخصصی، اجرایی، داوری و ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها برگزار شد.شهرام احمدی، […]

به گزارش درآمد نیوز

به گزارش تجارت گردان به نقل از شرکت پتروشیمی بندرامام، آیین افتتاحیه پنجمین دوره ارزیابی آمادگی عملیاتی و تخصصی آتش‌نشانان وزارت نفت صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم مهرماه) با حضور مسئولان وزارت نفت، شرکت ملی صنایع پتروشیمی، پتروشیمی بندرامام، کمیته‌های تخصصی، اجرایی، داوری و ۱۶ تیم حاضر در رقابت‌ها برگزار شد.
شهرام احمدی، معاون ایمنی و آتش‌نشانی اداره کل بهداشت، ایمنی، محیط زیست وزارت نفت که به‌عنوان عضو کمیته فنی نیز در این رویداد حضور دارد در این آیین، مهم‌ترین هدف این رویداد را ارزیابی، آمادگی عملیاتی و حرفه‌ای‌گری آتش‌نشانان دانست و یادآور شد: سعی داریم هر دوره نسبت به دوره قبل، حرفه‌ای‌تر برگزار شود و مایل هستیم شرکت‌های تابع به برگزاری دوره‌های تخصصی برای ارتقای آتش‌نشانان روی آورند و به سوی استاندارد ملی ثبت‌شده پیش بروند و ما امروز ارزیابی آتش‌نشانان را به‌عنوان یک استاندار ملی ثبت کرده‌ایم.
وی استقلال تیم داوری را نیز دیگر وجه تمایز این دوره عنوان کرد و افزود: این مسابقات با بهترین کیفیت و استقلال کامل تیم داوری برگزار خواهد شد و تیم داوری نیز از مرجع رسمی کشوری در این رقابت‌ها حضور یافته است.
جایگاه ویژه آتش‌نشانان
داوود عمادی، مدیر بهداشت، ایمنی و محیط زیست و پدافند غیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در این آیین اظهار کرد: این دوره از رویداد همزمان با هفته دفاع مقدس، روز ایمنی و آتش‌نشانی و مزین به نام شهدای صنعت و شهدای آتش‌نشان پتروشیمی بندرامام برگزار می‌شود که سطح معنوی رقابت‌ها را افزایش داده است.
وی افزود: جایگاه عزیزان آتش‌نشان بسیار بالاست و دیدگاه ما این است که هرچه برای این عزیزان برنامه‌ریزی داشته باشیم، یک سرمایه‌گذاری بزرگ انجام داده‌ایم، چراکه آتش‌نشانان جان خود را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و جایگاه آتش‌نشانان ویژه است.


ضرورت ارتقای سطحی علمی و تخصصی آتش‌نشانان

سیروس ناصریان، رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی بندرامام در این آیین با قدردانی از برگزارکنندگان رویداد گفت: بسیار مفتخریم که میزبانی این رویداد بزرگ را برعهده داریم و موضوع مهمی که ارزش این رویداد را بیشتر می‌کند، مزین شدن پنجمین دوره ارزیابی به نام بزرگ شهدای صنعت نفت و ۹ شهید آتش‌نشان پتروشیمی بندرامام است.
وی در وصف شهدای صنعت و آتش‌نشان افزود: شهدا گران‌مایه‌ترین دارایی خود را فدا کردند تا یک حادثه به یک فاجعه تبدیل نشود و همواره باید شهدا الگوی همه ما باشند.
رئیس اداره ایمنی، بهداشت و محیط زیست پتروشیمی بندر امام ادامه داد: ارزیابی، آمادگی، تخصصی بودن این رویداد هرکدام یک فلسفه دارد و این دوره باید موجب ارتقای سطح علمی و تخصصی آتش‌نشانان و تبادل علم و تجربه شود.
پنجمین دوره ارزیابی آمادگی عملیاتی و تخصصی آتش‌نشانان وزارت نفت با حضور ۱۶ تیم‌ تابع وزارت نفت شامل شرکت‌های نفت و گاز پارس، سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی، شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه دوازدهم، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه دهم، شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی پالایشگاه یازدهم، شرکت پالایش گاز هاشمی‌نژاد، شرکت پالایش نفت اصفهان، شرکت پالایش نفت امام خمینی(ره) شازند، شرکت پالایش نفت کرمانشاه، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران، شرکت پتروشیمی بندر امام خمینی(ره)، شرکت پتروشیمی زاگرس، شرکت پتروشیمی سبلان و شرکت پتروشیمی کاویان از صبح امروز (سه‌شنبه، چهارم مهرماه) در مجتمع فرهنگی آموزشی آفتاب پتروشیمی بندرامام در چغاخور کار خود را آغاز کرد و تا هفتم مهرماه ادامه دارد.
در این دوره ارزیابی که به میزبانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پتروشیمی بندرامام برگزار می‌شود، ۱۶ گروه آتش‌نشانی شامل ۱۲۸ آتش‌نشان منتخب صنعت نفت در ۶ بخش ارزیابی شامل سه بخش انفرادی و سه بخش گروهی به رقابت می‌پردازند. هدف از این ارزیابی تقویت روحیه مودت بین آتش‌نشانان و ترغیب شرکت‌های تابع برای برنامه‌ریزی و اجرای روش‌های تخصصی و علمی به‌منظور تقویت آمادگی آتش‌نشانان خواهد بود.

مقاله اصلی