دبیر پویش ایرانینو گفت: گلایه جدی نوجوانان این بود که در فضای رسانه‌ای و صحبت نامزدها مطالبات آنها در برنامه هایشان دیده نمی شود.

علی جانباز دبیر پویش ایرانینو در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: اتحادیه انجمن های اسلامی با همکاری مجموعه های متعدد پویشی راه اندازی کردیم و بخش مردمی آن ایرانینو است که تحت قالب نوجوانان ایرانینو شکل گرفته است.

وی ادامه داد: ما هدفمان این بود که بچه ها بتوانند دغدغه هایشان را مطرح کنند و توانستیم بیش از ۲۵۰۰ سوال ثبت شده از نوجوان ها خطاب به نامزدهای ریاست جمهوری داشته باشیم. این ۲۵۰۰ سوال با ثبت کد ملی و ایمیل دانش آموزان ثبت شده است.

جانباز در پاسخ به اینکه بیشترین دغدغه نوجوانان چه بود بیان کرد: گلایه جدی آنها این بود که در فضای رسانه‌ای و صحبت نامزدها مطالبات آنها در برنامه ها دیده نمی شود و در خصوص برنامه نامزدها درباره آموزش و پرورش سوال داشتند.

وی با بیان اینکه این پویش یک هفته‌ای است در شبکه های اجتماعی شاد و اینستاگرام فعال شده است، بیان کرد: موضوع این پویش این است که نگاه نامزدها به نوجوانان این نباشد که سیاه لشگر انتخاباتی هستند. مسئولان معتقد هستند نوجوانان آدم های حسی هستند چون ما به ازای تجربه آنها با نوجوان ها عموماً یک استفاده سیاسی از آنها بوده است اما آنها واقعاً مساله دارند. اما ما می بینیم حتی سوالات مربوط به آموزش و پرورش را نامزدها درست پاسخ نمی دهند.

وی در پایان گفت: برای برپایی نشست خبری همین پویش یک هفته است در تعامل با کاندیداها هستیم و حرفمان این است که بیش از ۵ میلیون نفر سوال دارند و نهایتاً از وزارت کشور کمک گرفتیم تا نامزدها نماینده ای به ما معرفی کنند. نوجوان حجت خودش را ایجاد کرده و واقعیت مطالباتش را اعلام کرده است، وظیفه کاندیداها اسن است اقشار مختلف مردم را در برنامه هایشان ببینند.