فولاد سنگان برای سال جاری برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴ و نیم میلیون تن کنسانتره را در دستور کار دارد و در صورت تحقق، رشد ۲۰ درصدی در تولید گندله و رشد ۵۰ درصدی در تولید کنستانتره پیش‌ بینی ادامه روند صعودی بازدهی شرکت را قطعی کرده است.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی، شرکت فولاد سنگان برنامه‌ریزی مدونی را برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داد تا در توسعه زنجیره فولاد با رویکردی علمی ایفای نقش کند.

در همین راستا پردیس دانش‌بنیان صنایع معدنی را راه اندازی کرده است و همکاری گسترده ای را هم با پارک علم و فناوری استان خراسان رضوی آغازنموده است.

بر همین مبنا فولاد سنگان سهم ۳۰ درصدی در صندوق پژوهش و نوآوری صنایع معدنی دارد تا به منظور حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان در قالب ارائه تسیهلات و کمک به تامین ضمانت‌نامه مقدمه ای برای توسعه همکاری های فناورانه در صنعت فولاد کشور فراهم شود.

در حال حاضر شرکت فولاد سنگان با بیش از ۴ میلیون تن گندله و تولید بیش از ۳ میلیون تن کنسانتره در سال نقش موثری در تامین مواد اولیه حلقه های میانی فولاد دارد.

در سال گذشته شرکت فولاد سنگان توانست در تولید کنسانتره رشدی ۱۰۳ درصدی ایجاد کند و در سال ۱۴۰۲ هم این روال ادامه دارد و با وجود اینکه سهمیه بندی برق ادامه داشته اما مانع از رکوردهای تولید در این شرکت نشده است.

این دستاورد فولاد سنگان در نتیجه افزایش بهره وری در تولید بوده است و همزمان با این رشد، ارتقای کیفی محصولات بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و در حال حاضر این شرکت محصولات با کیفیت بالا تولید می نماید که در نتیجه با اخذ مجوز صادرات به زودی در بازارهای خارجی نیز محصول خود را عرضه خواهد نمود.

همچنین این شرکت در یک سال اخیر توانسته است بومی سازی ۱۰۶ قطعه، ۵ تجهیز در صنعت فولاد را نیز انجام دهد که رشد ۱۰۴ درصدی در بومی سازی به وجود آورده و دستاورد آن جلوگیری از خروج ۹٫۵ میلیون یورو بوده است.

شرکت فولاد سنگان در چند سال اخیر سرمایه گذاری بیش از ۱۸ هزار میلیارد ریالی در توسعه همکاری با شرکت های دانش بنیان داشته و توانسته است در تمام سطوح تولید، بازرگانی، اقتصادی، اجتماعی و اشتغالزایی نقش به سزایی در منطقه ایفا کند.

شرکت فولاد سنگان در سال مالی قبل ، رشد مناسبی از نظر حاشیه سود داشت و از آنجایی که برای سال جاری برنامه تولید ۵ میلیون تن گندله و ۴ و نیم میلیون تن کنسانتره را در دستور کار دارد. در صورت تحقق برنامه، رشدی ۲۰ درصدی در تولید گندله و ۵۰ درصدی در تولید کنستانتره خواهد داشت. البته نباید از نظر دور داشت که نرخ نهایی رشد سود شرکتها تابعی از معادلات جهانی و ملی است اما با رویکرد فولاد سنگان به نظر می رسد شاهد رشد سود این شرکت بیش از گذشته باشیم. بر این اساس با توجه به اینکه قیمت های جهانی مواد معدنی روندی صعودی دارند احتمالا تا پایان سال سود شرکت فولاد سنگان از تولید و فروش این محصولات افزایش خواهد یافت.

همچنین این شرکت با احداث کارخانه ۱۵ هزار تنی گلوله سازی آتیه فولاد سنگان و احداث نیروگاه برق بادی، احداث تصفیه خانه و فاضلاب شهر تایباد و انتقال آب، احداث کارخانه کنسانتره هماتیتی و فاز بعدی افزایش ظرفیت تولید گندله را در دستور کار دارد که هرکدام از این پروژه ها به نوعی به کاهش هزینه و افزایش حاشیه سود شرکت کمک بسزایی خواهد کرد.