عضو هیات مدیره بیمه دانا، مهمترین برنامه ها، اقدامات و سیاست‌های این شرکت در سال ۱۴۰۰ را تبیین و تشریح کرد.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، فرامرز خجیر در گفتگو با نشریه «عصردانایی» ضمن تبریک دهه فجر و سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، به تشریح برنامه‌ها و اقدامات این شرکت در حوزه سیاست‌گذاری پرداخت.

وی با اشاره به اینکه وظیفه و رسالت اصلی ما حفظ و تامین منافع همه ذینفان شرکت شامل سهامداران محترم، بیمه گذاران، کارکنان، شبکه فروش و زیاندیدگان است، اظهار داشت: بیمه دانا با توجه به قدمت ۴۵ ساله یکی از شرکت‌های برتر و خوشنام صنعت بیمه است که در حال حاضر بعد از شرکت‌های بیمه ایران و آسیا، در رتبه سوم برترین شرکت‌های بیمه‌ای قرار دارد.

خجیر گفت: بیمه دانا در ایفای نقش خویش بعنوان بیمه‌گری مقتدر و توانمند با بهره‌مندی از جناب آقای دکتر کاردگر بعنوان مدیر عاملی اندیشمند، کاردان و با انگیزه و همکاری و همدلی اعضای محترم هیات مدیره، سایر مدیران عالی شرکت، نیروی انسانی متعهد و بدنه کارشناسی قوی و فنی، شبکه فروش متعهد، باتجربه و با انگیزه، و ظرفیت‌های مالی و فنی در راستای وظیفه اصلی صنعت بیمه که همانا حفظ سرمایه‌های ملی و امنیت خاطر بیمه‌گذاران است، بسیار موفق عمل کرده که جا دارد از زحمات جناب دکتر کاردگر و سایر همکاران عزیز کمال تشکر و قدردانی را داشته باشیم.

 وی افزود: شرکت بیمه دانا طی سال‌های ۹۸و۹۹ با سیاست‌گذاری و استراتژی مناسب و برنامه راهبردی مدیریت محترم عامل رشد بسیار مطلوبی در تولید حق بیمه داشته و سهم بازار خود را به شدت افزایش داده است، بطوری که در ۱۱ ماه سال ۹۹ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۵۰ درصد رشد حق بیمه داشته که از میانگین ۱۱ ماهه صنعت بیمه بسیار بالاتراست و فاصله خود را نسبت به رقبا به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داده است، ضمن آنکه شرکت بیمه دانا در پرداخت خسارت طی ۱۱ ماه سال ۹۹ کارنامه بسیار درخشانی از خود به جای گذاشته است که بدون شک بیانگر توانمندی مالی شرکت در ایفای تعهدات خویش می باشد.

 عضو هیات مدیره بیمه دانا اظهار داشت: رسیدن به چشم انداز و برنامه‌های سال ۱۴۰۰ در گروه همدلی و همکاری مطلوب همه ارکان شرکت، استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و توانایی تمامی کارکنان و شبکه فروش و تعامل مناسب بین آنان، برنامه‌ریزی آموزشی مدون و مستمر برای کارکنان واحدهای ستاد، صف و شعب سراسر کشور و شبکه محترم فروش، اصلاح و بازنگری دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های شرکت با هدف تسهیل و تسریع فرایند صدور بیمه‌نامه، ارتقاء سرعت و دقت در پرداخت خسارت، توجه جدی به کنترل و نظارت در امور بیمه‌گری، ارزیابی مناسب ریسک، توسعه فروش بیمه‌های زندگی و سایر رشته های اختیاری با ریسک مطلوب و کم ریسک و استفاده از فناوری‌های نوین در صنعت بیمه می‌باشد.

خجیر در خصوص نقش استارتاپ‌ها و اینشورتک‌ها در صنعت بیمه بیان داشت: با ورود استارتاپ‌ها، فضای کسب و کار در صنعت بیمه تغییر کرده و دیگر روش‌های سنتی در فروش بیمه نامه و پرداخت خسارت کارایی لازم را نداشته و نیاز به بازنگری اساسی دارد.

وی تاکید کرد: شرکت های بیمه و شبکه فروش برای بقاء در این بازار و حفظ سهم بازار و منافع خود می بایست از فناوری‌های نوین بهرمند شوند و شرکت‌هایی در آینده نه چندان دور موفق خواهند بود که با ایجاد فرصت رقابتی و بهرگیری از فناوری‌های نوین و دیجیتال درارائه خدمات بیمه‌ای، خلق محصول جدید و خدمتی نوین گوی سبقت را از سایر رقبا بربایند.

 عضو هیات مدیره بیمه دانا در بخش دیگری از اظهارات خود بیان داشت: رشد و پیشرفت شرکت در گرو مشارکت همگانی، دوری از حاشیه‌ها، تعلق و وفاداری سازمانی، تعامل و همکاری مناسب بین کلیه واحدهای ستادی و صف، بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های نیروهای با تجربه و جوانان با انگیزه و تلاش همه جانبه در راستای تحقق برنامه‌ها و اهداف هیات مدیره محترم می بلشد.

خجیر، ارائه خدمت شایسته همراه با خوش‌رویی و مردم‌داری با بیمه‌گذاران و زیاندیدگان، دقت و نظارت در محاسبه و ارزیابی خسارت زیاندیدگان، تسریع و سرعت بخشیدن به پرداخت خسارت با هدف ارتقای رضایت‌مندی زیاندیدگان را مورد تاکید قرارداد و یادآور شد: انتظار دارد همکاران محترم نسبت به آئین‌نامه بیمه مرکزی، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های شرکت اشراف کامل داشته باشند و همواره آنان را مرور و مطالعه نمایند.

  عضو هیات مدیره بیمه دانا در پایان اظهارات خود، ضمن تشکر و قدردانی از اعضا محترم هیات مدیره، جناب آقای دکتر کاردگر نایب رئیس محترم هیات مدیره و مدیر عامل، آقای حسین حسینی قائم مقام محترم شرکت، معاونین محترم مدیر عامل، رئیس و اعضای محترم شورای فنی، کلیه مدیران، سرپرستان و روسای محترم شعب، همکاران ستاد و صف بعنوان سرمایه‌های انسانی و اصلی شرکت، شبکه فروش و نمایندگان محترم بعنوان پیش قراولان فروش ابراز امیدواری کرد: در سال آینده با توجه به سیاست‌گذاری های انجام شده و برنامه‌های مدیریت محترم عامل، شاهد افزایش سهم بازار، افزایش بهروری کارکنان و ارتقاء سطح رفاء و معیشت همکاران و کارکنان عزیز شرکت باشیم.

 لازم به ذکر است: آقای فرامرز خجیر از سال ۱۳۷۷ به مدت ۲۳ سال در صنعت بیمه فعالیت دارد و از آبان ۹۹ به عضویت هیات مدیره بیمه دانا منصوب شده است. ایشان در حال حاضردانشجوی دکتری مدیریت بوده و در حال نگارش تز دکتری هست.

 وی دارای سوابق مختلف مدیریتی از جمله عضو هیات مدیره بیمه آسیا، عضو هیات مدیره شرکت بیمه اتکایی امین، عضو هیات مدیره شرکت مهندسی مشاور ایران، عضو هیات مدیره شرکت بازرگانی صبا، عضو کارگروه تنظیم سند فرهنگ بیمه ای، معاون فنی اموال، معاون بازاریابی، امور استان‌ها و شبکه فروش، معاون توسعه و برنامه‌ریزی، سرپرست معاونت اداری، مالی و پشتیبانی، مدیر امور شعب، رئیس کمیته فنی اموال، سرپرست کمیته فنی اشخاص و عضو کمیته فنی اموال بیمه آسیا بوده است و همچنین رده های کارشناسی تا ریاست اداره را در مدیریت‌های آتش سوزی و اتومبیل بیمه آسیا سپری کرده است.

وی دارای چندین مقاله پذیرفه شده در همایش‌های مختلف علمی بوده و در سال های ۹۷ و ۹۸ مقالات وی جزو مقالات برتر در همایش ملی و بین المللی بیمه معرفی و مفتخر به اخذ جایزه شد.