ژاپنی‌ها در میان بالاترین تورم در ۴۰ سال اخیر هزینه‌های خود را کاهش دادند.

به گزارش درآمدنیوز ژاپنی‌ها در میان بالاترین تورم در ۴۰ سال اخیر هزینه‌های خود را کاهش دادند.

به گزارش درآمد نیوز، آخرین نظرسنجی انجام شده توسط بانک مرکزی ژاپن نشان می‌دهد که بیش از نیمی از خانواده‌های ژاپنی بدتر شدن استاندارد‌های زندگی را در نتیجه افزایش تورم تجربه کرده‌اند.

بانک مرکزی ژاپن در گزارش فصلی خود اعلام کرد که ۵۳ درصد از افراد مورد بررسی اعتراف کرده‌اند که ثروت آنان در سال گذشته نسبت به سال ۲۰۲۱ کاهش یافته است، در حالی که تنها ۳.۷ درصد گفته‌اند که معیشت آنان بهبود یافته است. این میزان بالاترین درصد خانوار‌هایی است که مشکلات مالی را تقریبا طی ۱۳ سال گذشته گزارش کرده‌اند.

این گزارش نشان می‌دهد که مصرف‌کنندگان تمایلی به افزایش هزینه‌های خود بدون رشد دستمزد ندارند، زیرا ۶۳ درصد از پاسخ‌دهندگان، تورم را عاملی تعیین‌کننده برای فعالیت هزینه‌های خود در سال جاری عنوان کردند.

داده‌ها نشان می‌دهد که رشد قیمت در بخش‌های مختلف اقتصاد ژاپن در حال گسترش است و شرکت‌ها بار افزایش هزینه‌های انرژی، غذا و مواد خام را به خانوار‌ها منتقل می‌کنند. جدای از قبوض آب و برق، قیمت‌ها برای طیف وسیعی از کالا‌ها از مرغ سوخاری گرفته تا گوشی‌های هوشمند و تهویه مطبوع به نشانه افزایش فشار تورمی افزایش یافته است.

داده‌های وزارت امور داخلی ژاپن نشان می‌دهد که در ماه دسامبر، رشد قیمت در توکیو بیش از پیش‌بینی‌ها بود و برای اولین بار از سال ۱۹۸۲ به چهار درصد رسید.

بانک مرکزی ژاپن همچنین انتظار دارد که قیمت‌ها همچنان به رشد خود ادامه دهند و پیش‌بینی تورم خود را برای سال آینده دو برابر کرده و به رکورد ۱۰ درصد رسانده است.