مدیرعامل فولاد سنگان گفت: در حال حاضر کارخانه گندله‌سازی فولاد سنگان ۲۰ درصد بیش از ظرفیت روزانه و ماهانه خود تولید می‌کند و پتانسیل تولید ۶ میلیون تن در سال به شرط رفع چالش‌های برق و گاز را دارد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از ایراسین، علی امرایی در بازدید محمدیاسر طیب نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه، اعضای هیئت مدیره و تعدادی از معاونین این شرکت از فولاد سنگان ضمن خیر مقدم به مهمانان در گزارشی به شرح عملکرد شرکت، طرح‌های توسعه و چالش‌های موجود پرداخت و با اشاره به کسب افتخارات و جوایز متعدد سطح ملی از رشد ۱۱۵ پله ای شرکت در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۳۹۶ خبر داد و اظهار کرد: شرکت فولاد سنگان طی چهار سال گذشته دو بار رتبه اول بهره وری کل عوامل در جمع ۱۰۰ شرکت برتر اقتصادی ایران را به دست آورده است.

وی افزود: این شرکت در سال گذشته موفق به تولید بیش از ۴ میلیون تن گندله به عنوان محصول نهایی شرکت شد و این میزان تولید در حالی رخ داد که در سال ۱۴۰۱ بیش از ۱۲۰ روز ( بیش از یک سوم طراحی تولید کارخانه) را به دلیل قطعی برق و گاز از دست داد و در ۹ ماه اول امسال حدود ۳.۲ میلیون تن گندله تولید شده است.

مدیرعامل فولاد سنگان گفت: در حال حاضر کارخانه گندله سازی فولاد سنگان ۲۰ درصد بیش از ظرفیت روزانه و ماهانه خود تولید می‌کند و پتانسیل تولید ۶ میلیون تن در سال به شرط رفع چالش‌های برق و گاز را دارد.

امرایی با اشاره به راه اندازی کارخانه کنسانتره سازی در اوج تحریم‌ها و محدودیت‌های کرونایی گفت: این کارخانه تنها واحد صنعتی است که به وسیله مهندسان داخلی راه اندازی شده و توسط ایمیدرو نیز ثبت دانش و به نام فولاد سنگان ثبت شده است.

وی افزود: در پایان ۹ ماه اول سال جاری حدود ۳ میلیون تن کنسانتره تولید شده است در حالی که در کل سال ۱۴۰۱ این میزان را ثبت کردیم و البته در سال گذشته تولید کنسانتره شرکت متأثر از کمبود برق و گاز قرار گرفت.

مدیرعامل فولاد سنگان عنوان کرد: از مشکلات این شرکت تأمین به موقع و مکفی سنگ است و با توجه به طراحی کارخانه کنسانتره سازی، برای تداوم رشد تولید نیازمند تأمین سنگ با مختصات متناسب با کارخانه از نظر جنس و نوع سنگ هستیم.

امرائی ضمن تشریح طرح‌های توسعه شرکت اعم از احداث نیروگاه ۲۰۰ مگاواتی برق بادی، کارخانه ۲.۵ میلیون تنی کنسانتره هماتیتی، افزایش ظرفیت گندله سازی از ۵ میلیون تن به ۷.۵ میلیون تن، پروژه انباشت مکانیزه باطله، کارخانه احیاء مستقیم، احداث تصفیه خانه تایباد و انتقال آب از دشت کرات به فولاد سنگان و …. از حمایت‌های فولاد مبارکه در این خصوص قدردانی کرد و گفت این طرح‌ها ضمن توسعه فعالیت‌های شرکت موجب اشتغالزایی خوبی در سطح منطقه خواهند شد.

امرایی مشکل حمل ریلی را به عنوان چالش بزرگ منطقه نامید و عنوان داشت: در حال حاضر ظرفیت ریلی منطقه متناسب با ظرفیت تولید نیست و این امر باعث کندی و تعلل در انتقال محصول به مبدأ شده است و از طرفی هزینه‌های بالای حمل به مرکز کشور و هرمزگان توجیه اقتصادی مناسبی ندارد و نیاز ضروری منطقه را دو خطه شدن خط راه‌ آهن دانست.

وی در پایان با اشاره به ورود جدی و مستمر فولاد سنگان در حوزه مسئولیتهای اجتماعی از اشتغالزایی مستقیم ۴۰۰ شغل از طریق اعطای تسهیلات با سرمایه گذاری فولاد سنگان و همکاری صندوق کارآفرینی امید خبر داد. وی همچنین با اشاره اجرای طرح مثلث اقتصادی و مشارکت در طرحهای زیرساختی اعم از عمرانی، آموزشی، درمانی، جاده و انتقال آب دریای عمان به منطقه، فولاد سنگان را شرکتی خوشنام و پیشرو در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی معرفی کرد.