در آئین رسمی با حضور مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند و مدیران شهرستان بندر ماهشهر، کاشت ۳۷ هزار اصله نهال مانگرو در خور مجیدیه بندرماهشهر آغاز شد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی شرکت پتروشیمی اروند، در آئین رسمی با حضور مدیران ارشد شرکت پتروشیمی اروند، فرماندار، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از مدیران شهرستان بندر ماهشهر، کاشت ۳۷ هزار اصله نهال حرا (مانگرو) از سوی شرکت پتروشیمی اروند در خور مجیدیه بندرماهشهر آغاز شد.

در این آئین، قائم‌مقام شرکت پتروشیمی اروند با تبریک روز نیروی دریایی عنوان کرد: «امروز روز نیروی دریایی است و جا دارد از همه بزرگان و شهدای عزیزی که جانشان را فدای این آب و خاک کردند تا ما امروز به راحتی اینجا بایستیم و با آرامش در کنار هم باشیم یادی کنیم.»

وی در ادامه افزود: «شرکت پتروشیمی اروند به عنوان بزرگترین مجموعه زنجیره پی وی سی کمپلکس کشور با تولیدات متنوع است که زندگی امروزه بشر بدون این تولیدات میسر نیست. بیش از ۸۵ درصد از خوراک پتروشیمی اروند به عنوان نمک از همین دریای بیکران تامین می شود و محصولات پتروشیمی اروند برای تامین زنجیره پی وی سی به پتروشیمی های غدیر، بندر امام، کارون و خوزستان ارسال می‌شود که تقریبا تمام صنایع کشور به آن وابسته هستند».

بهمن بهزادی ادامه داد: «شرکت پتروشیمی اروند به عنوان یک شرکت پتروشیمی حامی محیط زیست و جزو گرین پلنت‌ها یعنی صنایع سبز دنیا محسوب می شود. این شرکت در حوزه محیط زیست همانند سایر حوزه های مسئولیت اجتماعی اش خود را از جنس این مجموعه و حامی محیط زیست می داند و سال گذشته نزدیک به ۳۰ هزار اصله درخت کاشته و برای امسال برنامه ریزی شده تا ۳۶ هزار اصله درخت دیگر دستور کاشت بگیرد.»

در ادامه این آئین، فرماندار بندر ماهشهر به طرح ملی کاشت ۱ میلیارد درخت اشاره کرد و عنوان داشت: «انشالله همه ما بتوانیم به این چشم انداز برسیم و حضرت آقا فرمودند که انشالله می رسیم و این می رسیم ابتدا به پشتوانه مردم و عزیزانی است که پای کار این قصه مهم و حیاتی هستند و بعد به زحمت و همت شما مدیران عزیزی است که اینجا تشریف دارید.»

فریدون بندری با ارزشمند خواندن کار پتروشیمی اروند اضافه کرد: «کاشت نهال از سال گذشته بسیار پر قدرت شروع شد و امروز نتیجه این کاشت را می بینیم.

گفتنی‌ست، سال گذشته نیز شرکت پتروشیمی اروند با اهدای بیش از ۳۰ هزار اصله نهال حرا با هدف توسعه‌ی درختکاری و صیانت از محیط زیست، در طرح بزرگ عملیات حراکاری خوریات و طرح ملی تولید و کاشت یک میلیارد درخت مشارکت کرده بود.