نماینده مجلس گفت: در یک سال گذشته شاهد کاهش رشد نقدینگی و کاهش تورم در جامعه هستیم که می‌تواند نویدبخش افق روشن اقتصادی باشد.

به گزارش درآمد نیوز نماینده مجلس گفت: در یک سال گذشته شاهد کاهش رشد نقدینگی و کاهش تورم در جامعه هستیم که می‌تواند نویدبخش افق روشن اقتصادی باشد.علی بابایی کارنامی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبنا با اشاره به کاهش رشد نقدینگی در کشور و تحقق هدف بانک مرکزی، اظهار کرد: واقعیت این است که در یک سال گذشته شاهد کاهش رشد نقدینگی و در نتیجه آن کاهش تورم در کشور بودیم که اتفاق ارزشمندی است.

وی با تاکید براینکه کاهش رشد پایه پولی در کشور نیز محقق شد که این مسئله نیز در کاهش تورم در جامعه موثر است، تصریح کرد: مخالفان دولت تورم سه رقمی را برای کشور پیش‌بینی می‌کردند که اگر می‌خواست روال سال‌های قبل در حوزه مسائل اقتصادی ادامه داشته باشد این مسئله محقق می‌شد.

بابایی کارنامی تصریح کرد: با توجه به اقدامات انجام شده درباره ایجاد ثبات اقتصادی در جامعه از جمله کاهش رشد نقدینگی و کاهش تورم، خواب مخالفان دولت برای ایجاد تورم سه رقمی در کشور تعبیر نشد.

این نماینده مجلس در پایان گفت: یکی از اقدامات مهم در حوزه مسائل اقتصادی جلوگیری از افزایش فزاینده قیمت ارز در کشور بود که البته این به این معنا نیست که قیمت ارز به هیچ وجه در دولت فعلی افزایش نیافت بلکه شتاب افزایش قیمت آن نسبت به گذشته به کنترل شد.