به گزارش درآمد نیوز باتوجه‌به منفعت‌های تأمین مالی از طریق بازار بدهی در مقایسه با تأمین مالی از طریق سهام‌داران، فراهم‌سازی امکان مدیریت و پایش مؤثر ریسک‌های عملکردی و اعتباری و همچنین متعادل‌سازی ساختار سرمایه به‌وسیله به‌کارگیری ابزارهای متنوع تأمین مالی، شرکت‌ها در سال‌های اخیر تمایل بیشتری را به همکاری با مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری نشان […]

به گزارش درآمد نیوز باتوجه‌به منفعت‌های تأمین مالی از طریق بازار بدهی در مقایسه با تأمین مالی از طریق سهام‌داران، فراهم‌سازی امکان مدیریت و پایش مؤثر ریسک‌های عملکردی و اعتباری و همچنین متعادل‌سازی ساختار سرمایه به‌وسیله به‌کارگیری ابزارهای متنوع تأمین مالی، شرکت‌ها در سال‌های اخیر تمایل بیشتری را به همکاری با مؤسسات رتبه‌بندی اعتباری نشان داده‌اند. علاوه بر این نظام اقتصادی کشور نیز حرکت تدریجی خود را از فعالیت‌های تأمین مالی مبتنی بر بازارهای سنتی (از جمله تأمین مالی بانکی) به سمت بازارهای مالی آغاز نموده است.

شرکت آسان پرداخت پرشین (سهامی عام) همواره تلاش داشته در راستای فراهم‌سازی منابع مقرون‌به‌صرفه به‌گونه‌ای که صرفه سهام‌داران را به همراه داشته باشد، گام بردارد. بدین منظور پایداری مالی، رشد باثبات درآمد (سود)، تنوع‌سازی جریان‌های درآمدی و پایش و مدیریت ریسک‌های عملیاتی در دستور کار شرکت قرار گرفته است. در ادامه آسان پرداخت پرشین پس از پایش و ارزیابی توسط شرکت رتبه‌بندی برهان (معتمد سازمان بورس و اوراق بهادار) توانسته به‌عنوان اولین شرکت ارائه‌دهنده خدمات پرداخت و همچنین گروه رایانه موفق به اخذ رتبه اعتباری بلندمدت BBB+ و کوتاه‌مدت A+ گردد.

بر اساس دستورالعمل‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، ارزیابی اعتباری و کسب رتبه اعتباری مناسب سبب خواهد شد شرکت‌ها با سهولت بیشتر توازن ساختار سرمایه را برقرار نموده و با مدیریت بهینه ریسک‌ها، ثبات بیشتری ایجاد نمایند. موضوعی که علاوه بر در اختیار گذاشتن منابع ارزان، امکان بهره‌برداری بیشتر از دارایی شرکت‌ها را نیز برای آنها به همراه خواهد داشت.