معاون امور بانک، بیمه و شرکت‌های دولتی وزیر امور اقتصادی و دارایی بر کمک ویژه بانک توسعه صادرات ایران به عنوان بانک تخصصی به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی تاکید کرد.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات ایران، دکتر عباس معمارنژاد روز شنبه و در حاشیه افتتاح شعبه جدید بانک توسعه صادرات ایران در شهر کاشان که با حضور علی صالح آبادی مدیر عامل بانک توسعه صادرات و تعدادی از مسولان برگزار شد، اظهار داشت: بانک توسعه صادرات به عنوان یک بانک تخصصی می‌تواند کمک ویژه‌ای به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی در تمامی کشور و به ویژه شهر کاشان داشته باشد.
وی تصریح کرد: بانک توسعه صادرات ایران دارای ۳۸ شعبه است ولی کاشان تنها شهر غیرمرکز استانی است که این بانک در آن شعبه دارد و می‌تواند به فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صادرکنندگان خدمات ارائه دهد.
معاون وزیر اقتصاد توضیح داد: بانک توسعه صادرات البته پیش از این در شهر کاشان دارای شعبه بود اما به دلیل آنکه فضای این شعبه تجاری و با ثبات نبود، ساختمان جدیدی برای شعبه فراهم شده است.
معمارنژاد ادامه داد: از ابتدای امسال تا پایان آبان‌ماه بانک‌های کشور هزار هزار میلیارد تومان تسهیلات به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان پرداخت کرده‌اند که این رقم از مجموع تسهیلات پرداختی سال قبل که ۹۷۰ هزار میلیارد تومان بیشتر است.
وی گفت: خوشبختانه در سال جاری بانک‌های تخصصی مانند توسعه صادرات ایران و صنعت‌ومعدن تسهیلات خوبی را به تولیدکنندگان و صادرکنندگان پرداخت کرده‌اند.
معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی همچنین اضافه کرد که بانک‌ها از ابتدای امسال تاکنون حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کرونایی را به دارندگان کسب‌وکارهای آسیب دیده از شیوع این ویروس پرداخت کرده‌اند.