تهران- درآمد نیوز- تولید کنسانتره سنگ آهن توسط شرکت های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۴۱ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی دارد.

گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا برمبنای آمار سنگ آهن جلال آباد، گهر زمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر، میدکو، معدنی و صنعتی گل گهر، صنایع معدنی فولاد سنگان، سنگ آهن چادرملو، سنگ آهن مرکزی و صبانور حاکی است، ۱۰ ماهه امسال بیشترین تولید کنسانتره سنگ آهن مربوط به معدنی و صنعتی گل گهر با ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن ثبت شد.

همچنین صبانور در این دوره زمانی مورد بررسی با ۳۳ درصد رشد عملکرد نسبت به ۱۰ ماهه ۹۸ بیشترین بازدهی را داشت و سنگ آهن جلال آباد افت ۲۰ درصدی در این مدت به ثبت رساند.

رشد پنج درصدی عملکرد دیماه

بنابرآمار مورد بررسی تولید کنسانتره سنگ آهن از سوی واحد های یاد شده در دیماه به رقم چهار میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.

معدنی و صنعتی گل گهر در دیماه با رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۱۱۶ تن تولید کنسانتره سنگ آهن بالاترین میزان تولید در بین واحد های مورد بررسی را داشت و بیشترین رشد را در این ماه به نام میدکو با ۳۳ درصد ثبت کردند و سنگ آهن جلال آباد هم با افت ۴۷ درصدی در این ماه روبرو شد.

تولید ۳۸.۵ میلیون تن گندله 

تولید گندله سنگ آهن توسط واحد های مربوطه در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۳۸ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۱۱ تن رسید که نسبت به ۱۰ ماهه پارسال افزایش بازدهی ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

ضمن اینکه تولید گندله با رشد ۲۵ درصدی در دیماه ۹۹ در مقایسه با ماه مشابه پارسال بالغ بر سه میلیون و ۹۵۶ هزار و ۳۴۷ تن شد.

به گزارش ایرنا، تولیدکنندگان بزرگ سنگ آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان، به میزان ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن کنسانتره سنگ آهن تولید داشتند و نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۰۵ تن بود، افزایش پنج درصدی را نشان می دهد.