محمدرضا سمیعی با بیان این مطلب، گفت: بی هیچ تردیدی نقش پررنگ گازطبیعی در سبد انرژی قابل توجه و چشمگیر بوده و تلاش می شود به جهت افزایش تولید و کمک به رشد صنایع و حمایت از آن ها و همچنین حفظ محیط زیست نسبت به جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در صنایع و واحدهای تولیدی، اقدامات لازم صورت پذیرد .

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی شرکت ملی گاز ایران، محمدرضا سمیعی با بیان این مطلب، گفت: بی هیچ تردیدی نقش پررنگ گازطبیعی در سبد انرژی قابل توجه و چشمگیر بوده و تلاش می شود به جهت افزایش تولید و کمک به رشد صنایع و حمایت از آن ها و همچنین حفظ محیط زیست نسبت به جایگزینی گاز طبیعی با سوخت مایع در صنایع و واحدهای تولیدی، اقدامات لازم صورت پذیرد .

وی ادامه داد: ازجمله این اقدامات در سال ۹۹، می‌توان به تعداد ۳۰۵ واحد تولیدی و صنعتی با حجم جایگزینی ۵۷ هزار و ۶۳۳ مترمکعب گاز طبیعی که با سوخت مایع گازرسانی شده، اشاره کرد که از این مقدار، تعداد ۱۰۹ واحد جزء مصوبه شورای اقتصاد است.

در ادامه، عباس حسنی، رئیس گازرسانی به صنایع شرکت گاز استان مرکزی نیز با بیان اینکه گازرسانی به این واحدها مستلزم ایجاد زمینه ایمن و ایجاد شبکه های استاندارد است، گفت: در این راستا ۶۳ کیلومتر شبکه گازرسانی اجرا شده و تعداد  ۱۱۲علمک نصب و همچنین ۹۲ ایستگاه راه اندازی شده است.

وی  در پایان اضافه کرد: هم اکنون تعداد پنج هزار و  ۹۳۵ واحد تولیدی و صنعتی در غالب ۷۴ جایگاه CNG و ۱۸ شهرک صنعتی و صنایع متفرقه  مشترک گازطبیعی بوده و در حال فعالیت هستند.