درآمد نیوز – چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه، ونیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بھتر اقتصاد ایران است.

رییس کل بانک مرکزی نکاتی را درباره بازار ارز، گزارش اخیر صندوق بین‌المللی پول و رهبری بازار ارز به سمت تعادل مطرح کرد.

عبدالناصر همتی رییس کل بانک مرکزی در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: «ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان، ذکر چند نکته در خصوص بازار ارز را ضروری می دانم:

چند ماه است که بازار ارز ثبات نسبی به خود گرفته است که حاصل تلاش مضاعف بانک مرکزی دراین عرصه، ونیز همراهی صادر کنندگان و چشم انداز بھتر اقتصاد ایران است. 

ین روزها اشخاص مختلفی راجع به ارزهای ایران در بانکهای خارجی و سرنوشت آنها اظهار نظر و اطلاع رسانی می کنند. از آنجایی که اطلاعات مربوط به این منابع و وضعیت آنها در اختیار بانک مرکزی است، اظهارات افراد غیر مسئول در این مورد سندیت ندارد. 

بانک مرکزی سیاست ها و برنامه های تأمین ارز خود را همانند ماه های گذشته، بر مبنای ارزهای در دسترس و بدون تکیه بر منابع مسدودی تنظیم کرده است. طبعآدسترسی به این منابع قدرت بازار سازی بانک مرکزی را افزایش خواهد داد . 

گزارش اخیر صندوق بین المللی پول از تخمین میزان ذخایر ارزی بانک مرکزی، یک خطای فاحش و گزارشی غلط و ناشی از اطلاعات ناقص آنها است. انتشار یک تخمین اشتباه ازسوی صندوق ، بدون اخذ تایید از بانک مرکزی، همانند رفتار همراه با تبعیض آنها، زیبنده صندوق بین المللی پول نیست. 

بانک مرکزی بدور از هیجانات غیر منطقی و بصورت تدریجی متناسب با عوامل مؤثر بر عرضه و تقاضای ارز در بازار ثانویه، این بازار را به سمت تعادل راهبری و مدیریت خواهد کرد.»