ارومیه- درآمدنیوز- نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت تدبیر و امید جهت اتمام قطعات یک و ۲ جاده استراتژیک خوی ـ رازی، یک‌هزار میلیارد ریال اعتبار ویژه اختصاص داد.

عادل نجف زاده روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هفت کیلومتر از این جاده اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، افزود: قطعات یک و ۲ این پروژه، به طول ۲۴ کیلومتر بوده و احداث آن از اوایل تیرماه امسال با حضور وزیر راه و شهرسازی آغاز شده است.

وی بیان کرد: در این مسیر، چهار تقاطع غیر همسطح و یک تونل به طول ۵۰۰ متر به صورت همزمان احداث می شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در سال گذشته، یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از مرز رازی به طرف کشور ترکیه تردد داشته اند که با تکمیل این جاده میزان تردد و خروج مسافران از مرز رازی در حد چشمگیری افزایش می یابد.

نجف زاده با بیان اینکه هر دو کشور ایران به دنبال افزایش مراودات تجاری هستند، ادامه داد: حجم تجارت بین ۲ کشور همسایه ۹ میلیارد دلار است که امیدواریم بعد از اتمام همه گیری کرونا، این رقم به ۳۰ میلیارد دلار برسد که مرزهای ۲ کشور از جمله مرز رازی از این امر منتفع خواهند شد.

جاده رازی ـ خوی در تردد مسافر بین ایران و ترکیه و جذب گردشگران خارجی نقش بسزایی دارد و سومین مرز رسمی ایران با ترکیه در آذربایجان‌غربی است.

رازی در فاصله ۷۵ کیلومتری غرب شهر خوی و در مرز ایران با کشور ترکیه قرار دارد.