پایگاه خبری معدن نیوز -استاندار کرمانشاه گفت: طی تفاهمنامه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان صورت می گیرد که این ک..

پایگاه خبری درآمد نیوز -استاندار کرمانشاه گفت: طی تفاهمنامه با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) ۱۱ هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در بخش صنعت و معدن استان صورت می گیرد که این کار منجر به تحول اساسی در بخش معدن استان و اشتغال، تولید و رونق اقتصادی بیشتری را برای کرمانشاه خواهد شد.

“بهمن امیری مقدم” عصر چهارشنبه در هجدهمین جلسه شورای معادن استان، تاکید کرد: بهره برداری از معادن باید همراه با ایجاد صنایع تبدیلی و فرآیند فرآوری محصول باشد زیرا تولید، اشتغال و رونق اقتصادی برای ما بسیار مهم است.

وی با تاکید بر نظارت بیشتر بر فعالیت های معادن در استان اظهار داشت: مجوز معادن به سرمایه گذار زمانی باید داده شود که تکلیف آن به صورت کامل مشخص شده باشد و نباید عدم برنامه ریزی،  سرگردانی مردم را به دنبال داشته باشد و این موضوع در جلسه تعامل که با حضور دستگاه های صنعت، معدن و تجارت و منابع طبیعی برگزار می شود، با تمام جزئیات به دقت برررسی شود.

رئیس شورای معادن استان کرمانشاه ادامه داد: باید توجه داشت معادن سلب صلاحیت شده از افراد گذشته، چنانچه که در نظر است اراضی موجود به افراد جدید واگذار شود این موضوع باید با اعلام مزایده و شرایط جدید صورت گیرد.

استاندار کرمانشاه با بیان اینکه در کنار صدور مجوزهای معدن باید به حفظ منابع طبیعی و جنگل ها هم توجه شود، گفت: در کنار توجه به اشتغال، تولید و رونق اقتصادی، هم حفظ جنگل‌ها و منابع طبیعی هم برای ما مهم است، از این رو به سرمایه گذاران معادن باید یادآوری شود که در حد امکان به قطع درختان اقدام نکنند و اگر این کار برای اجرای برنامه انجام شد، وظیفه دارند که در کنار قطع یک درخت،  کاشت سه درخت را در برنامه داشته باشند.

امیری مقدم افزود: سرمایه گذاران بخش معدن باید به حفظ منابع طبیعی و جنگل ها توجه ویژه داشته باشند.

استاندار کرمانشاه در ادامه با اشاره به انعقاد قرارداد با سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) در راستای توسعه بخش های مربوط به معدن در استان گفت: خوشبختانه با انجام این کار ۱۱ میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان صورت می گیرد که منجر به تحول اساسی در بخش معدن استان خواهد شد و برای تسریع این کار مهم، اجرای پروژه ها با ایجاد یک سیستم کنترل پروژه دقیق بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

امیری مقدم تصریح کرد: امیدواریم تمام این اقدامات و برنامه ها منشاء خیر برای مردم استان باشد و اشتغال، تولید و همچنین رونق اقتصادی بیشتری را برای کرمانشاه به همراه داشته باشد.

وی تاکید کرد: مصوبات این شورا باید با دقت بررسی و در جلسات بعدی روند کاری ارائه گزارش شود.

به گزارش ایرنا در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۷۸۰ واحد صنعتی و ۲۲ شهرک و ناحیه صنعتی فعال است و حدود ۳۰ هزار نفر هم در حوزه صنعت مشغول به کار هستند.

در حال حاضر تعداد ۸۴ پروانه اکتشاف و ۲۲۲ پروانه بهره‌برداری معادن توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان صادر شده است.

سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه تعداد کل معادن استان را ۲۲۲ فقره اعلام کرد که از این تعداد ۱۷۶ فقره فعال است.