سمنان- درآمد نیوز- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به واحدهای تولیدی استان پرداخت شد.

به گزارش ایرنا، علی تشنه دل روز یکشنبه در دویست و هفتادمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در استانداری افزود: حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در قالب رونق تولید ۹۹ به ۴۶۲ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شد.

وی بیان کرد: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحدهای تولیدی ۸۹ واحد به ارزش حدود ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۷۳ واحد به ارزش ۶۴۳ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی بود.

رئیس سازمان صنعت،  معدن و تجارت استان سمنان افزود: تا کنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۹۹ تعداد ۶۹۹ واحد تولیدی جهت دریافت تسهیلات به ارزش بیش از ۲۱ هزار میلیارد ریال به بانکهای عامل معرفی شدند که پرونده ۲۳۷ واحد در بانکها در دست بررسی است.

وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات ۶۳ واحد صنعتی با اعتباری بالغ بر سه هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات بند الف تبصره ۱۸ ( تولید و اشتغال ) دریافت کردند.

دبیر کارگروه رفع موانع تولید استان سمنان با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه افزود: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یکهزار و ۱۴۰ میلیارد ریال به ۷۲ واحد صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی ، زیربنایی و تامین اجتماعی ۱۵ واحد تولیدی صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

حدود یکهزار و ۸۴۰ پروانه بهره‌برداری واحدهای صنعتی و معدنی با سرمایه‌گذاری حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال و اشتغال برای بیش از ۶۸ هزار و ۸۰۰ نفر، در استان سمنان وجو