همدان- درآمدنیوز- رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان گفت: ۲۵۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در شهرستان کبودراهنگ در حال ساخت است که تعدادی از این واحدها اسفند امسال و مابقی نیز خرداد سال آینده واگذار می‌شود.

درآمد نیوز – «اسکندر صیدایی» شامگاه چهارشنبه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان همدان یادآوری کرد: به دنبال حضور نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه کشور در همدان تفاهم نامه ساخت ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومان منعقد شد که سهم کبودراهنگ ۲۵۰ واحد بود.

وی اضافه کرد: در سفر امروز استاندار همدان به شهرستان کبودراهنگ بازدیدی از وضعیت طرح های در دست اجرا صورت گرفت که بخشی از این واحدها به مرحله سقف رسیده بود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان افزود: شتاب بخشی به طرح مسکن مهر کبودراهنگ با رفع موانع پیش روی این طرح یکی از مطالبات فرماندار این شهرستان بود که تصمیم لازم برای کارگشایی مباحث مربوط به مسکن مهر اتخاذ شد.

صیدایی عنوان کرد: در راستای سند راهبردی سه ساله و برنامه عملیاتی استان همدان ایجاد یک هزار و ۵۲۹ شغل در سال دوم این سند برای کبودراهنگ پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: بر اساس گزارش فرماندار کبودراهنگ از ابتدای امسال تاکنون ۲ هزار و ۸۷ فرصت شغلی در این شهرستان ایجاد شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان اظهار داشت: در حوزه راه تسریع در اجرای مسیر بهار – گل تپه  – علیصدر کبودراهنگ مطرح و مقرر شد در قالب ماده ۵۶ به صورت ویژه پیگیری شود.

صیدایی ادامه داد: مسیر خلعت آباد – کبودراهنگ – قیدار زنجان نیز مقرر شد که نسبت به گذشته با شتاب بیشتری دنبال شود.

وی مجهز شدن بیمارستان کبودراهنگ به سی تی اسکن را از دیگر مطالبات این شهرستان عنوان کرد و افزود: طی مذاکره استاندار با رییس دانشگاه علوم پزشکی تا دهه فجر دستگاه سی.تی.اسکن تحویل این شهرستان می شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان همدان عنوان کرد: از مجموع روستاهای موجود در کبودراهنگ تنها ۲ روستا بدون گاز هستند که گازرسانی به این مناطق نیز باید با جدیت دنبال شود.

صیدایی یکی از محاسن برگزاری شورای برنامه ریزی در شهرستان ها را بررسی و رصد مصداقی فرایند توسعه شهرستان در همه ابعاد دانست.