مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا میزان محصولات آماده فروش این شرکت را ۳۰۰ هزار تن اعلام کرد.

به گزارش درآمد نیوز به نقل از صدا و سیما استان خوزستان،احمدزاده گفت: از ابتدای کار با تشکیل تیمی از کارکنان پتروشیمی بوعلی سینا اهداف خود را ترسیم و دنبال کرده و یک طرح کسب و کار از زنجیره تامین خوراک تا تولید محصولات و بهینه سازی فروش ایجاد کردیم که این مساله منجر به رشد درآمد ارزی و ریالی و شرکت شد.

وی افزود: در نیمه نخست امسال نیز موفق به افزایش ۷۴ درصدی سود شرکت شده‌ایم و ۳۰۰ هزار تن محصول آماده فروش داریم که با توجه به وضعیت بازار آن را به فروش خواهیم رساند و انتظار می‌رود در پایان سال مالی، سود شرکت از ۳۰۰ میلیون دلار نیز فراتر رود و در ۹ ماهه امسال بتوانیم سود پیش بینی شده را محقق سازیم.

احمد زاده راهبرد در نظرگرفتن قیمت مجله برای دریافت خوراک در صورت‌های مالی را با هدف کاهش ریسک برای سرمایه‌گذاران دانست و ادامه داد: ما گا‌ها اعداد را بنا بر پیش بینی تعیین می‌کنیم و ممکن است قیمت خوراک ما از قیمت در نظر گرفته شده پایین‌تر باشد و این راهبرد با هدف پایین آوردن ریسک برای سرمایه‌گذاران است و در گزارش شش ماهه مالی نیز همین موضوع لحاظ شده است.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اضافه کرد: ما سعی کرده ایم در زیرساخت‌های مدیریتی، بازاریابی، تامین خوراک تا توزیع محصول و… مزیت‌هایی ایجاد کنیم که این مزیت‌ها از جنس چابکی و واکنش سریع به متغیر‌های بیرونی است تا در برخورد با فرصت‌های موجود در بازار برای شرکت منجر به کسب سود و درآمد شود

وی راه اندازی واحد شیرین سازی و تعریف طرح‌ها را نیز در همین راستا عنوان کرد و گفت: با راه‌اندازی واحد شیرین سازی موفق به کسب سود چند برابر بیشتر از هزینه ساخت واحد شدیم و اکنون در نظر داریم با ساخت واحد‌های دیگر، خود را از یک شرکت آروماتیکی به شرکت آروماتیکی – پتروپالایشگاهی تبدیل کنیم تا هم در زمینه تولید محصولات آروماتیکی و زایلین‌ها و هم تولید ریفرمیت و بنزین نقش تاثیرگذار در بازار داشته باشیم.

احمدزاده در جمع سرمایه‌گذاران نهاد‌های مالی گفت: راهبرد ما این بوده که ضعف‌هایمان را به قوت تبدیل کنیم و آن‌ها را با فرصت‌های موجود در بازار تطبیق دهیم و البته این رویکرد جاری شرکت است و معتقدیم فرصت‌ها از جنس حباب هستند و در حال خلق شدن و ترکیدن هستند. اگر توانسته باشید در آن لحظه طلایی از فرصت استفاده کنید برنده خواهید بود.

وی سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا را حاصل اراده همکاران عنوان کرد و ادامه داد: ما حاشیه سود نرمالی داریم و شاید شرکت‌های دیگر هم می‌توانند داشته باشند و الباقی سود ما بعد از لطف خدا، ماحصل اراده همکاران است. مثلا ما پس از آغاز جنگ اوکراین و تجزیه و تحلیل بازار، با توکل بر خداوند با تقویت بارگیری زمینی و ایجاد شبکه توزیع در مقطعی توانستیم به کسب سود‌های بالاتر دست یابیم و اکنون علاوه بر مسیر دریایی می‌توانیم تمام محصولاتمان را زمینی صادر کنیم.

احمدزاده متنوع سازی را از دیگر راهبرد‌های تعریف شده «بوعلی» عنوان و اضافه کرد: برنامه ما این است که در کنار اجرای طرح‌های متنوع و متناسب با شرکت، در ۴ سال دوم سبد سهام بوعلی سینا را کمی متنوع کنیم و این راهبرد کلی ما است و اکنون ۱۰ درصد از سهام شگویا را در اختیار داریم و بخشی از سهام شرکت پتروشیمی مارون را خریداری کرده ایم تا سید متنوعی را برای کسب سود به سهامداران ایجاد کنیم.