قزوین – درآمدنیوز – مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین گفت: ۳۴ واحد تولیدی واجد شرایط و مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان در حال ثبت نهایی خود به عنوان واحدهای دانش بنیان هستند.

حمیدرضا خانپور روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر ۲۷ واحد تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان قزوین دانش بنیان هستند و با افزوده شدن واحدهای یاد شده این میزان به ۶۱ واحد افزایش می یابد.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی قزوین یادآور شد: بیشترین آمار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی کاسپین یک و لیا مستقر می باشند. 

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان میزان سرمایه گذاری واحدهای تولیدی دانش بنیان و مستعد دانش بنیان در شهرک ها و  نواحی صنعتی استان را بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برشمرد که زمینه اشتغال ۲ هزار و ۸۴۷ نفر را فراهم کرده است.

خانپور تصریح کرد: شرکتهای دانش بنیان متقاضی زمین صنعتی در شهرک ها و نواحی صنعتی می توانند از امکان کاهش ۱۰ درصد بخشودگی به قیمت حق بهره برداری و همچنین اگر بتوانند در موعد مقرر پروانه ساختمانی و بهره برداری را اخذ نمایند از مشوق خاص بهره مند می شوند.

این مسوول با اشاره به مشوق ها و برنامه های حمایتی برای شرکت های دانش بنیان گفت: دریافت تسهیلات و معافیت مالیاتی، معافیت عوارض، حقوق گمرکی و سود بازرگانی، ارائه تسهیلات به شرکت های دانش بنیان جهت تبدیل ایده به محصول و اشتغال دانش آموختگان برتر فناور ، حمایت از صادرات محصولات شرکت های دانش بنیان با هدف توسعه بازار صادراتی، برنامه ریزی جهت حضور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، برگزاری دوره های آموزشی و مهارتی به صورت رایگان از جمله برنامه های حمایتی از این شرکت ها می باشد.

وی یادآور شد: این واحدهای تولیدی در زمینه تولید سیستم کنترل الکترونیکی خودرو، سنگ ساختمانی، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی و بهداشتی، قطعات و پروفیل های الاستومری و اسفنجی، قطعات سیستم برق رسانی و احتراق دستگاههای تصفیه آب و فاضلاب، دستگاه های آب شیرین کن، میز تست موتور الکتریکی، دستگاه تست مقاومت فشاری و خمشی، دستگاه تست سایش، کره‏های گیاهی، انواع اتصالات لوله از فلزات آهنی شیرآلات صنعتی هیدرولیک با مکانیزم خودکار، ساخت قطعات متالوژی پودر فولادی و فلزات غیرآهنی، لنزهای کریستالی (لامپ ماشین و چراغ برق) فعالیت می کنند.

خانپور همچنین گفت: اسید کلرید ریک، آماده سازی الیاف اکرلیک، سود سوز آور جامد، ماشین آلات سائیدن، جدا کردن، دسته بندی کردن، سرند کردن مواد معدنی، تولید روغن DOTP، کاتالیت کانورتر – موتور و دوچرخه، مصنوعات چوبی، انواع فیلترهای صنعتی، کک نفتی کلسینه شده، تولید کننده موثره دارویی، تولید کننده فرو مولیبدن- اکسید مولیبدن و نمکهای رنیوم از دیگر تولیدات این واحدها به شمار می رود.

وی در پایان از واحدهای دانش بنیان و طرح و ایده های برتر درخواست کرد تا جهت حضور در شهرکها و نواحی صنعتی با مراجعه با امور متقاضیان از مشوق های ویژه بهره مند شوند.

نزدیک به هزار واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری در ۱۳ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی قزوین مستقر هستند.