وزیر نیرو گفت: ۷ هزار کیلومتر از کل شبکه ۸ هزار کیلومتری انتقال فاضلاب تهران نهایی شده که ۹۰ درصد کل طرح را شامل می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا اردکانیان وزیر نیرو در حاشیه مراسم افتتاح طرح‌های آبرسانی به صد روستا با جمعیت بیش از ۶۲ هزار نفر از استان‌های کردستان، زنجان، البرز و همدان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شبکه انتقال فاضلاب تهران ۸ هزار کیلومتر است که تا دی ماه سال جاری ۷ هزار کیلومتر آن معادل ۹۰ درصد کل انجام و تکمیل شده است، گفت: به این ترتیب از کل شبکه فاضلاب که یک میلیون و ۵۰ هزار انشعاب را در بر می‌گیرد ۷۰۰ هزار انشعاب آن نصب شده است یعنی ۷۰ درصد انشعابات بهره برداری شده است.
وی افزود: تهران ۲۲ واحد تصفیه خانه فاضلاب دارد که گنجایش آنها متفاوت است بزرگترین تصفیه خانه فاضلاب تهران مربوط به تصفیه خانه جنوب تهران با پوشش جمعیتی ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر است و دومین تصفیه خانه بزرگ تهران تصفیه خانه فیروز بهرام با جمعیت تحت پوشش دو میلیون و ۱۰۰ هزار نفر است.
به گفته این مقام مسئول تصفیه خانه فیروز بهرام انشعابات مناطق ۲، ۵، ۹، ۱۰، ۱۱، ۱۸ و بخش‌هایی از ۲۱ و ۲۲ را در بر می‌گیرد. ارزش سرمایه این طرح ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.
ادامه دارد