قائم‌مقام مدیرعامل بانک صادرات ایران گفت: ۱۰ هزار زوج نابارور در مناطق محروم کشور، با امضای تفاهم‌نامه بین بانک صادرات ایران و ستاد اجرایی فرمان امام و تخصیص یک هزار میلیارد ریال وام قرض‌الحسنه درمان می‌شوند.

 به گزارش درآمد نیوز به نقل از روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، رضا صدیق گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه و به همت بنیاد ١۵ خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، ١٠ هزار زوج نابارور در کشور در طرح درمان رایگان شرکت داده می‌شوند.
عضو هیئت‌مدیره بانک صادرات ایران در این مراسم با قدردانی از ورود ستاد اجرایی فرمان امام به مبحث جمعیت و افزایش فرزندآوری گفت: دیدن چهره فرزندان تازه متولدشده در طرح حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام بسیار مسرت‌بخش است. این طرح، یک نوع سرمایه‌گذاری پر برکت و شیرین است، چرا که منجر به تولد انسان‌هایی می‌شود که هر کدام در آینده می‌توانند افتخار آفرینان کشور باشند.
صدیق در ادامه با اشاره به آمادگی بانک صادرات ایران برای اجرای موفق این طرح اظهار داشت: مشارکت در این طرح برای بانک صادرات ایران، مشارکت در یک پروژه کوتاه‌مدت نیست بلکه انجام بخشی از وظایف اجتماعی و انسانی است که به آن می بالیم.
مدیرعامل بنیاد ١۵ خرداد نیز در این مراسم با اشاره به آغاز فعالیت‌های جدید این بنیاد گفت: با دستور رئیس ستاد اجرایی فرمان امام بخشی از خدمات اجتماعی که تا پیش از این توسط بنیادهای احسان و برکت ارائه می‌شد، از امروز با افتتاح سامانه جامع خدمات اجتماعی بنیاد ١۵خرداد وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام به مردم ارائه خواهد شد.
سیدعبداله ارجائی افزود: یکی از این فعالیت‌ها کمک به درمان ناباروری ١٠ هزار زوج نابارور در دهک‌های ١ تا ۵ جامعه و با اختصاص ١٠٠ میلیارد تومان توسط ستاد اجرایی فرمان امام خواهد بود.   
وی در تشریح این طرح گفت: معرفی به مراکز درمانی طرف قرارداد با بنیاد، پرداخت ۱۰ میلیون تومان وام قرض‌الحسنه با همکاری بانک صادرات ایران و یک میلیون تومان کمک بلاعوض از جمله تسهیلات ستاد اجرایی فرمان امام برای فرزنددار شدن این خانواده‌هاست که این حمایت تا فرزنددار شدن زوج‌های یادشده ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل بنیاد ١۵خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام خاطرنشان کرد: افرادی که مایل به استفاده از این خدمات هستند می‌توانند با مراجعه به سامانه ١۵۴٢ در این طرح ثبت‌نام کنند.
سید مصطفی سید هاشمی، معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات این ستاد در حوزه‌های سلامت و خانواده افزود: تاکنون ۶۵٠٠ زوج نابارور در مناطق محروم کشور در طرح حمایتی ستاد اجرایی فرمان امام قرار گرفتند که این درمان‌ها منجر به تولد بیش از ٨٠٠ کودک شده است.
در پایان این مراسم، تفاهم‌نامه همکاری بین بانک صادرات ایران، بنیاد ١۵ خردادِ ستاد اجرایی فرمان امام و بیمه برکت امضا به رسید.