درآمد نیوز – شهردار ناحیه سه منطقه ۱۷ از آغاز احداث ساختمان مرکز بهداشت مهرگان و حسینیه ثارالله در ضلع جنوبی محله مقدم خبرداد.

به گزارش درآمد نیوز و به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه ۱۷، سعید مرادی شهردار ناحیه سه منطقه۱۷ در این باره گفت: ساختمان مرکز بهداشت مهرگان و حسینیه ثارالله که در مسیر خیابان زمزم به جنوب محله بلورسازی و محله جوادیه قرار داشت و موجب عدم امکان و تردد خودروهای امدادی شده بود و مشکلات بسیار زیادی برای اهالی و خودروهای عبوری از این مسیر ایجاد کرده بود با پیگیری عوامل این ناحیه و طی توافق نامه های جداگانه با دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت امنای حسینیه ثارالله با هدف سهولت تردد خودرو های امدادی نسبت به تخریب این دو بنا توسط دانشگاه علوم پزشکی تهران و هیئت امنای حسینیه ثارالله اقدام شد.
وی افزود: در ازای تخریب این دو ساختمان با حضور شهردار تهران مراسم کلنگ زنی احداث ساختمان جدید با رعایت نقشه اصلاحی طرح تعریض کنارگذر معبر پل قلعه مرغی در دستور کار قرار گرفت و شروع اجرای عملیات احداث آغاز شده است.
مرادی خاطر نشان کرد: با توجه به موقعیت متروی زمزم و تردد قابل توجه عابرین پیاده حدفاصل متروی زمزم تا خیابان شهید برادران حسنی همزمان با تخریب این دو بنا نسبت به اجرای عملیات احداث پیاده روسازی با هدف ایمن سازی در تردد عابرین در دستور کار قرار گرفت که در حال حاضر در مراحل پایانی و تکمیل است.
شهردار ناحیه سه منطقه ۱۷ خاطرنشان کرد: این ناحیه دارای ۴ محله با حدود ۸۲ هزار نفر جمعیت و دارای ۶۲ مسجد و ۵۷حسینیه است.
او خاطر نشان کرد: در سال جاری ۵۸ نقطه فضای بی دفاع شهری در سطح این ناحیه شناسایی و نسبت به مرتفع شدن بیش از نیمی از این نقاط با همکاری معاونت های خدمات شهری و عمران اقدام شده است، همچنین در راستای اجرای عملیات بهسازی فضاهای بی دفاع شهری نسبت به نصب تعداد ۳۳ عدد برج نور در قسمت ضلع جنوبی خیابان شهید رشیدی جهان، بوستان های تلاش یک و دو، معلم، کارآفرینی و فریناز اقدام شد.
مرادی تصریح کرد: هفت ملک متروکه که منجر به مشکلاتی از جمله تجمع معتادان، وجود حیوانات موذی و ایجاد نمای بد منظر شهری شده بود و احتمال ریزش ملک نیز وجود داشت نسبت به ایمن سازی و رفع معضل اقدام شد، همچنین جدارهای ضلع شرقی خیابان شهید شیخ محمدی و دو پاتوق محله شهید بابایی و بوستان ثنا در مجموع ۱۲۸۰ متر مربع نسبت به رنگ آمیزی آن اقدام شد.
شهردار ناحیه سه منطقه ۱۷یادآور شد: در سال ۹۹ حدود ۲هزار و ۲۰۰ تن آسفالت ریزی در ۱۸ هزار متر مربع صورت گرفته است که ۱۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع آن به شکل روکش آسفالت و ۴ هزار و ۵۰۰ متر مربع به شکل لکه گیری بوده است، همچنین یک هزار و ۳۴۰متر طول مسیر دوچرخه سواری و ۸۸۰ متر طول پیاده روسازی در محدوده شهرداری ناحیه سه صورت گرفته است.
وی به طرح پیشنهادی توسعه محله ای در سال ۱۴۰۰ نیز اشاره کرد، گفت: حدود ۲۱ طرح برای ۴ محله این ناحیه در نظر‌ گرفته شده است،که ۴ طرح در محله ابوذر شرقی، ۶ طرح در محله باغ خزانه، ۷ طرح در محله بلورسازی و ۴ طرح در محله مقدم است، شاخص ترین این طرح ها شامل ساماندهی فضاهای بی دفاع محور رشیدی جهان، احداث مرکز خدمات درمانی در خیابان شهید بزمه ای، بهسازی محیطی خیابان شهیدان حسنی و مناسب سازی، آرام سازی و ایمن سازی خیابان رسول فلاحی است.