دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی گفت: واکسیناسیون کارکنان سیستم بانکی فردا آغاز خواهد شد که در این روز به ۱۰۰ تن از اعضا به صورت نمادین در ساختمان بانک مرکزی واکسن تزریق خواهد شد.

به گزارش درآمد نیوز ، محمدرضا جمشیدی، دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی در گفت‌وگو با خبرنگار ایبِنا درباره تزریق واکسن کرونا به کارکنان بانک‌های کشور گفت: اولین روز واکسیناسیون سیستم بانکی فردا انجام خواهد شد که در این روز به ۱۰۰ تن از اعضا به صورت نمادین در ساختمان بانک مرکزی در حضور مقامات وزارت بهداشت و بانک مرکزی واکسن تزریق خواهد شد. واکسیناسیون سیستم بانکی در سراسر کشور هم از روز یکشبه آغاز می‌شود.

وی درباره چگونگی تزریق واکسن بیان کرد: افرادی از دانشگاه علوم پزشکی به واحدهایی از بانک‌ها که به طور اختصاصی معرفی  شده‌اند، برای تزریق واکسن حضور پیدا خواهند کرد.

دبیرکل کانون بانک‌های خصوصی درخصوص انتخاب افراد اظهار داشت: اولویت برای انتخاب افراد با شعب است و تلاش می‌شود تا در کوتاه‌ترین زمان شاید یک هفته تا ده روز تمام پرسنل بانک‌ها واکسینه شوند، منتها شرایط کاری این پرسنل باید به صورت رسمی یا قراردادی رسمی از نظر پرداخت حق بیمه باشد. به این معنا؛ کارت پرسنلی داشته باشند یا نام‌شان در لیست بیمه به ثبت رسیده باشد. برای کارمندان شرکتی بانک‌ها هم در فکر یافتن راهی هستیم تا از تزریق واکسن بی‌بهره نمانند.

جمشیدی درباره نوع واکسن تاکید کرد: نوع واکسن به آنچه در اختیار شهرستان‌ها است، بستگی دارد. بانک‌ها باید اسامی را در اختیار کانون بانک‌ها و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی قرار دهند و این دو واحد هم اسامی را تحت اختیار بانک مرکزی گذارند، بانک مرکزی هم آن را به وزارت بهداشت اعلام ‌کند تا در سیستم واکسینه شده‌ها گنجانده شود.

وی در ادامه افزود: کارمندان باید در زمان مراجعه کارت ملی، کارت پرسنلی یا دفترچه بیمه و لیست بیمه‌ای که نام‌شان در آن قرار دارد را در اختیار داشته باشند تا فردی متفرقه به اسم کارمند بانک وارد این مراکز برای تزریق واکسن نشود.